Książka zawiera najbardziej wartościowe, w opinii recenzentów, artykuły naukowe powstałe jako rozwinięcia referatów wygłoszonych na VII Konferencji Uniwersytet Wirtualny (2007r).
Artykuły dotyczą zagadnień z czterech działów: • ogólnych problemów e-nauczania (w tym filozoficznego podejścia do organizacji e-nauczania w uczelniach wyższych), • jakości i efektywności e-nauczania ( w tym ekonomicznych aspektów prowadzenia e-szkoleń w firmach), • metodologii kształcenia przez Internet i rozwiązań technicznych, • przykładów dobrej praktyki
Książka skierowana do tych, którzy wprowadzają e-nauczanie do szkół i wyższych uczelni, a także pracownikom firm zajmujących się szkoleniem kadr.
Rozdziały: Jak osiągnąć w systemach e-nauczania ideał jedności kształcenia i wychowania?
Część I. Ogólne problemy e-edukacji Uniwersytety otwarte i wirtualne w Europie Czy potrzebne są katedry e-edukacji? Jaki kurs internetowy jest atrakcyjny i dla kogo? Rola osobowości, formy e-edukacji oraz sposobów komunikacji E-nauczanie jako strategia pozyskiwania kapitału intelektualne dla firmy
Część II. Jakość i efektywność e-nauczania Zakres i standardy oceny jakości e-kursów Konstruktywistyczne cechy technik nauczania na odległość na przykładzie kursu mieszanego na platformie Moodle Czynniki dydaktyczne a efektywność kształcenia wspieranego technologią internetową Efektywność e-nauczania jako formy doskonalenia zawodowego nauczy cieli
Część III. Metodyczno-techniczne aspekty e-edukacji Personalizacja kursów e-nauczania w oparciu na algorytmach agendowych Wstęp do automatycznego oceniania zadań otwartych E-Fiszka w Moodle - model systemu Leitnera w e-nauczaniu
Część IV. Przykłady dobrych praktyk Hybrydowy model zajęć laboratoryjnych z chemii ogólnej z wykorzystaniem platformy Moodle Internatowy kurs algebry z geometrią analityczną Wirtualna przestrzeń e-nauczania
|