Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonomia Finanse » Rachunkowość » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
  Audyt finansowy
  Bankowość Kredyty
  Controlling
  Ekonomia
  Finanse
  Fundusze emerytalne
  Giełda Inwestycje
  Globalizacja
  Gospodarka
  Pieniądz
  Podatki
  Rachunkowość
  Ubezpieczenia
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 WNT
Słownik angielsko-polski i polsko-angielski

Słownik angielsko-polski i polsko-angielski

37.80zł
Wycena aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa 60.90zł
Wycena aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa

Tytuł: Wycena aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa
Autor: Grzegorz Urbanek
ISBN: 978-83-208-1758-4
Ilość stron: 316
Data wydania: 2008
Format: 16.2x23.5cm
Wydawnictwo: PWE

Cena: 60.90zł


Wraz z pojawieniem się nowej ekonomii obserwujemy wzmożone zainteresowanie problematyką związaną z aktywami niematerialnymi i kapitałem intelektualnym przedsiębiorstw. W ciągu ostatnich dwóch dekad w świecie biznesu dokonała się rewolucja, polegająca na przejściu od kapitalizmu przemysłowego, opartego na aktywach materialnych, do "ery postindustrialnej", w której tworzenie wartości następuje przede wszystkim dzięki czynnikom niematerialnym. W efekcie kapitał intelektualny i wchodzące w jego skład aktywa niematerialne stanowią coraz większą część wartości rynkowej przedsiębiorstw. Ważne stają się zatem zarówno popularyzacja istniejących sposobów pomiaru niematerialnych źródeł wartości w przedsiębiorstwie, jak i opracowanie nowych metod.

W książce przedstawiono wycenę kapitału intelektualnego i aktywów niematerialnych z uwzględnieniem zagadnień związanych z wyceną opcji strategicznych, których źródłem są aktywa niematerialne. Zaprezentowano w niej również autorski model wyceny aktywów kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa i jego składowych.

Rozdziały:

Wprowadzenie
Rozdział 1. Aktywa niematerialne jako źródło wartości w nowej ekonomii
1.1. Charakterystyka nowej ekonomii
1.2. Tworzenie wartości przez kapitał intelektualny - ekonomika czynników niematerialnych
1.3. Definicje i klasyfikacja kapitału intelektualnego
Rozdział 2. Charakterystyka najważniejszych aktywów niematerialnych i ich udział w tworzeniu opcji strategicznych przedsiębiorstwa
2.1. Charakterystyka najważniejszych aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa
2.1.1. Marka
2.1.2. Technologiczne aktywa niematerialne
2.1.3. Kapitał ludzki
2.1.4. Relacje z klientami
2.1.5. Kultura organizacyjna i przywództwo
2.1.6. Reputacja
2.1.7. Relacje z partnerami i sieci
2.1.8. Inne aktywa niematerialne
2.1.9. Goodwill
2.2. Udział zasobów niematerialnych w tworzeniu opcji strategicznych przedsiębiorstwa
2.3. Wpływ opcji strategicznych na wycenę przedsiębiorstwa i alokację zasobów
Rozdział 3. Ogólne zasady pomiaru kapitału intelektualnego i aktywów niematerialnych
3.1. Motywy pomiaru
3.1.1. Poprawa wewnętrznego zarządzania
3.1.2. Raportowanie zewnętrzne
3.1.3. Potrzeby statutowe i transakcyjne
3.2. Sposoby pomiaru kapitału intelektualnego i aktywów niematerialnych
3.3. Ogólne zasady wyceny kapitału intelektualnego i aktywów niematerialnych
Rozdział  4. Modele wyceny kapitału intelektualnego i aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa
4.1. Klasyczne modele wyceny
4.2. Przedmiot wyceny
4.3. Globalna wycena kapitału intelektualnego
4.3.1. Wartość rynkowa a wartość księgowa
4.3.2. Wskaźnik Tobin Q
4.3.3. Skalkulowana wartość niematerialna
4.3.4. Dochody z kapitału wiedzy
4.4. Modele wyceny pojedynczych aktywów niematerialnych
4.4.1. Metody kosztowe
4.4.2. Metody rynkowe
4.4.3. Metody dochodowe
4.5. Wycena ekonomicznej wartości dodanej
Rozdział 5. Opcje realne w wycenie aktywów niematerialnych
5.1. Charakterystyka opcji realnych
5.2. Aktywa niematerialne jako opcje realne
5.3. Etapy w analizie opcji realnych
5.4. Modele wyceny opcji
5.4.1. Model Blacka-Scholesa
5.4.2. Model dwumianowy
5.5. Filozofia opcji realnych w działaniu firmy
Rozdział  6. Wycena marki
6.1. Geneza wyceny marki
6.2. Zasady wyceny marki
6.3. Metody wyceny marki
6.3.1. Kosztowe metody wyceny marki
6.3.2. Rynkowe metody wyceny marki
6.3.3. Wycena marki na podstawie ekonomicznej wartości produktu
6.3.4. Wycena marki metodą zdyskontowanych przepływów gotówkowych
6.3.5. Wycena marki na podstawie (zwolnienia z) opłat licencyjnych
6.3.6. Metoda mnożnikowa wyceny marki na podstawie bieżącego wykorzystania
6.4. Zastosowanie opcji realnych w wycenie marki
6.4.1. Opcja odłożenia w czasie inwestycji w markę
6.4.2. Opcja ekspansji - możliwość rozszerzenia marki
6.4.3. Opcja wyboru - możliwość wyboru pomiędzy działaniami
Rozdział  7. Wycena aktywów technologicznych
7.1. Zasady wyceny aktywów technologicznych przedsiębiorstwa
7.2. Wycena patentu
7.2.1. Metody kosztowe
7.2.2. Metody rynkowe
7.2.3. Metody dochodowe
7.2.4. Metody oparte na analizie drzewa decyzyjnego
7.3. Zastosowanie opcji realnych w wycenie aktywów technologicznych
7.3.1. Zastosowanie opcji realnych w wycenie patentu
7.3.2. Zastosowanie opcji realnych do wyceny prac badawczo-rozwojowych
Rozdział  8. Wycena relacji z klientem
8.1. Wartość życiowa klienta
8.2. Wycena wartości życiowej klienta w strategii zarządzania relacjami z klientem
8.2.1. Zastosowanie CLTV do oceny maksymalnej wielkości nakładów na pozyskanie nowego klienta
8.2.2. Zastosowanie CLTV do oceny a priori efektywności strategii marketingowej
8.3. Zastosowanie wartości życiowej klienta do wyceny przedsiębiorstwa
8.4. Zastosowanie opcji realnych w wycenie strategii CRM
8.4.1. Ocena alternatywnych strategii wprowadzania CRM
Rozdział 9. Model szacowania kosztu kapitału i wyceny kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa
9.1. Koszt kapitału przedsiębiorstwa
9.1.1. Zasady pomiaru kosztu kapitału przedsiębiorstwa
9.1.2. Aktywa niematerialne a koszt kapitału
9.1.3. Ilustracja sposobu szacowania realnego kosztu kapitału firmy
9.1.4. Dostęp do informacji a koszt kapitału
9.2. Wycena kapitału intelektualnego metodą strumieni wartości intelektualnej (SWI)
9.2.1. Założenia dotyczące metody
9.2.2. Ilustracja metody SWI
9.3. Uzupełnienie metody SWI
9.4. Wymogi informacyjne w metodzie SWI
9.5. Porównanie metod wyceny kapitału intelektualnego i aktywów niematerialnych
9.6. Wycena kapitału intelektualnego a wartość´ fundamentalna przedsiębiorstwa
9.7. Zastosowanie metody SWI do wyceny kapitału intelektualnego i wartości fundamentalnej wybranych spółek

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Ekumeniczna encyklopedia świętych i wielkich postaci chrześcijaństwa
Ekumeniczna encyklopedia świętych i wielkich postaci chrześcijaństwa
Praca zbiorowa
Jedność
Cele! Zdobędziesz wszystko, czego pragniesz, szybciej, niż myślisz
Cele! Zdobędziesz wszystko, czego pragniesz, szybciej, niż myślisz
Brian Tracy
Onepress
Od lęku do wolności Przewodnik dla kobiet jak zachować optymizm w każdej sytuacji
Od lęku do wolności Przewodnik dla kobiet jak zachować optymizm w każdej sytuacji
Grace Fox
Koinonia
Gospodarka Polski 1990-2011 Tom 2 Modernizacja
Gospodarka Polski 1990-2011 Tom 2 Modernizacja
Woźniak Michał G.
PWN
Archetypy świata dziecięcego Światy wyobraźni w narracjach dzieci
Archetypy świata dziecięcego Światy wyobraźni w narracjach dzieci
Wasilewska Anna
Harmonia
Organizacje pozarządowe a korporacje
Organizacje pozarządowe a korporacje
Michael Yaziji Jonathan Doh
PWN
 Koszyk
1 x Gramatyka angielska dla bystrzaków
1 x Teoria i praktyka rozwiązywania zadań optymalizacji z przykładami zastosowań technicznych
83.78zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo PWE
 Kategoria:
 Matematyka
Matematyka z wesołym Kangurem Kategoria Kadet Międzynarodowy konkurs Kangur Matematyczny 1992-2015. Testy i rozwiązania

Matematyka z wesołym Kangurem Kategoria Kadet Międzynarodowy konkurs Kangur Matematyczny 1992-2015. Testy i rozwiązania

33.60zł
28.56zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium
OpenGL w praktyce Janusz Ganczarski BTC
Encyklopedia zdrowia Tom 1-2 Wydanie 9 Witold S. Gumułka, Wojciech Rewerski PWN
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
Animacja komputerowa Algorytmy i techniki Rick Parent PWN
3ds Max 2012 Biblia Kelly L. Murdock HELION
Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny KOMPLET Tom 1 Tom 2 Tom 3 Andrzej Stanisz StatSoft