Tytuł: | Wyższa szkoła skutecznej retoryki | | Autor: | Gloria Beck | | ISBN: | 978-83-246-2045-6 | | Ilość stron: | 208 | | Data wydania: | 02/2010 | | Format: | A5 | | Wydawnictwo: | Onepress | |
| Cena: | 32.90zł | |
Seminarium z retoryki
- Błyskawiczne przekonywanie innych do swoich kompetencji
- Budowanie pozytywnego wizerunku bez lizusostwa
- Stosowanie skutecznej retoryki w drażliwych sytuacjach
- Techniki błyskotliwych przemówień publicznych
Retoryka bez sekretów
Sukces nie zawsze idzie w parze z kompetencjami zawodowymi. Niektórzy twierdzą nawet, że całkowicie się z nimi rozmija. To, jak jesteś postrzegany, często zależy nie od tego, CO mówisz, ale JAK to robisz. Jeśli więc nastawiasz się na sukces i myślisz, że nic Cię nie powstrzyma — lepiej przed szturmem zabezpiecz tyły. Im wcześniej zaczniesz stosować zwycięskie taktyki, tym większa szansa na świetną karierę. Na studiach jak na wojnie…
ZADANIA DO WYKONANIA
- Zwrócenie na siebie życzliwej uwagi ważnych ludzi i pozostanie w ich pamięci.
- Zyskanie opinii osoby błyskotliwej i kompetentnej.
- Zdobycie umiejętności gładkiego radzenia sobie w sytuacjach, w których jesteś oceniany — podczas egzaminów ustnych, wygłaszania referatów, udzielania odpowiedzi na pytania wykładowców, zabierania głosu w trakcie wykładów i konferencji.
Ceniona specjalistka zajmująca się odkrywaniem sekretów retoryki otwiera przed Tobą świat wyrafinowanych trików retorycznych i zasad niewidzialnej manipulacji, skutecznych taktyk i sprawdzonych w środowisku naukowym wzorców komunikacji. Zdobądź wiedzę, której nie zagwarantuje Ci żadne seminarium, a której wszyscy będą od Ciebie wymagać.
Rozdziały:
O autorce (5) Dlaczego napisałam tę książkę (7) Związek między retoryką a sukcesem na studiach (9) Jak efektywnie studiować dzięki retoryce (13)
- Zabieranie głosu podczas zajęć (13)
- Na każdy temat można coś powiedzieć - działanie retoryczne (15)
- Ciekawy wykład? Rewelacyjne zajęcia? A to pech! (21)
- Uczeń myślicielem (22)
- Abstrakcja, precyzja, fachowość (25)
- Jak uniknąć wypowiadania błędnych opinii (29)
Kiedy mówić na zajęciach, a kiedy lepiej milczeć? (39)
- Odpowiadanie na pytania (39)
- Śledzenie toku myślenia (41)
- Aktualność (43)
- Wypowiedzi generalizujące (44)
- Analogie (45)
- Analiza i synteza treści wykładów (46)
- Potyczki z argumentami (49)
- Skojarzenia (57)
- Definicje (57)
- Odwołania etymologiczne (60)
- Dokładność (61)
- Przykłady odwrotne i przeciwieństwa (62)
- Hipotezy (63)
- Dygresje (65)
- Problemy (67)
- Źródła (68)
- Pytania o przyczynę (68)
- Werbalizowanie wątpliwości (69)
Notatki natury merytorycznej i retorycznej (71)
- Notatki natury merytorycznej (71)
- Dwa rodzaje notatek natury retorycznej (71)
Komentarze dobre i komentarze kiepskie (75) Jak wywrzeć pozytywne wrażenie podczas zajęć (93)
- Wykład (93)
- Ćwiczenia (96)
- Konferencje specjalistyczne (100)
Sytuacje drażliwe (109) Retoryka podczas prezentacji ustnych (119) Lęk przed przemawianiem (157) Retoryka podczas egzaminów ustnych (163) Suplement (179)
- Wzory i przykłady (179)
- Ankieta dotycząca aktywności ustnej studentów (185)
Literatura (203)
|