Tytuł: | Wyzwania rozwojowe małych i średnich przedsiębiorstw | | Autor: | Agnieszka Zakrzewska-Bielawska | | ISBN: | 978-83-7641-442-3 | | Ilość stron: | 331 | | Data wydania: | 05/2011 | | Format: | 16.5x23.5cm | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 65.00zł | |
Celem publikacji jest przedstawienie aktualnych wyzwań rozwojowych, jakie stoją przed małymi i średnimi przedsiębiorstwami wobec wzrostu ich innowacyjności, nowych technologii i kryzysu gospodarczego.
Praca składa się z 20 opracowań, w ramach których omówiono następujące problemy: • działalność innowacyjną sektora MSP w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej, • determinanty rozwoju przedsiębiorczości innowacyjnej, • specyfikę zarządzania małą firmą innowacyjną, • zarządzanie sieciowe a innowacyjność organizacji, • wpływ technologii na innowacyjność sektora MSP, • wpływ kryzysu gospodarczego na funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw, • kształtowanie kompetencji przedsiębiorców i kapitał intelektualny sektora MSP w dobie kryzysu.
Poruszane w ramach niniejszej monografii zagadnienia teoretyczne są bogato ilustrowane wynikami badań i przykładami praktycznymi. Dlatego też polecana jest nie tylko środowiskom naukowym i studentom zarządzania, ale także właścicielom i kadrze menedżerskiej małych i średnich przedsiębiorstw oraz doradcom i konsultantom świadczącym usługi dla firm tego sektora.
Rozdziały:
Część I. Innowacyjność i jej rozwój w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw 1. Innowacyjność MSP w Polsce i wybranych krajach UE2. Innowacyjność w działalności małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce 2. Innowacyjność w działalności małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce 3. Ocena innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw sektora ICT 4. Badanie poziomu innowacyjności w przedsiębiorstwach produkujących wyroby dla budownictwa. Studia przypadków 5. Innowacje instrumentem rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw 6. Systemowe, instytucjonalne, organizacyjne i społeczne uwarunkowania innowacyjności polskich MSP
Część II. Sieć, projekt, produkt w zarządzaniu małą firmą innowacyjną 7. Firma innowacyjna w sieci 8. Zarządzanie sieciowe a innowacyjność przedsiębiorstw 9. Zarządzanie projektami w podwyższaniu konkurencyjności i innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw 10. Zarządzanie innowacyjnym projektem w małym przedsiębiorstwie – studium przypadku 11. Innowacyjne projektowanie produktu
Część III. Technologia a innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw 12. Strategia technologiczna jako wyznacznik wzrostu innowacyjności przedsiębiorstw sektora MSP 13. Metoda poszukiwania nowych technologii 14. Innowacyjność a wzrost przedsiębiorstw z sektora MSP w dziedzinach wysokiej technologii w kontekście ich wewnętrznej zdolności innowacyjnej 15. Zarządzanie wiedzą w organizacji z użyciem hybrydowego systemu ekspertowego
Część IV. Małe i średnie firmy w dobie kryzysu gospodarczego 16. Funkcjonowanie średnich firm w okresie spowolnienia i kryzysu gospodarczego 17. Polskie MSP wobec dekoniunktury gospodarczej 2007–2010 – studium przedsiębiorstw Pomorza Zachodniego 18. Innowacyjność jako czynnik rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w okresie spowolnienia gospodarczego 19. Kapitał intelektualny sektora MSP (spółek NewConnect) w dobie kryzysu 20. Kształtowanie kompetencji przedsiębiorców i kadr menedżerskich małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach kryzysu finansowego
|