Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Informatyka » Programowanie » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
  Bazy danych
  Bezpieczeństwo
  Budowa komputera
  CAD
  Grafika komputerowa
  iPod Pocket PC
  Kursy
  Media społecznościowe
  Office
  Programowanie
  Programy graficzne
  Sieci bezprzewodowe
  Sieci komputerowe
  Systemy operacyjne
  Techniki programowania
  Webmasterstwo
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Słowniki
Sport
Sztuka
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 PZWL
Hematologia Kompendium

Hematologia Kompendium

89.00zł
73.87zł
Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku 79.00zł 59.25zł
Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku

Tytuł: Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku
Autor: Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides
ISBN: 978-83-283-8609-9
Ilość stron: 376
Data wydania: 09/2021 dodruk
Format: 170x230
Wydawnictwo: HELION

Cena: 79.00zł 59.25zł


Naucz się wykorzystywać wzorce projektowe i ułatw sobie pracę!

  • Jak wykorzystać projekty, które już wcześniej okazały się dobre?
  • Jak stworzyć elastyczny projekt obiektowy?
  • Jak sprawnie rozwiązywać typowe problemy projektowe?
Projektowanie oprogramowania obiektowego nie jest łatwe, a przy założeniu, że powinno ono nadawać się do wielokrotnego użytku, staje się naprawdę skomplikowane. Aby stworzyć dobry projekt, najlepiej skorzystać ze sprawdzonych i efektywnych rozwiązań, które wcześniej były już stosowane. W tej książce znajdziesz właśnie najlepsze doświadczenia z obszaru programowania obiektowego, zapisane w formie wzorców projektowych gotowych do natychmiastowego użycia!

W książce „Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku” opisano, czym są wzorce projektowe, a także w jaki sposób pomagają one projektować oprogramowanie obiektowe. Podręcznik zawiera studia przypadków, pozwalające poznać metody stosowania wzorców w praktyce. Zamieszczono tu również katalog wzorców projektowych, podzielony na trzy kategorie: wzorce konstrukcyjne, strukturalne i operacyjne. Dzięki temu przewodnikowi nauczysz się skutecznie korzystać z wzorców projektowych, ulepszać dokumentację i usprawniać konserwację istniejących systemów. Krótko mówiąc, poznasz najlepsze sposoby sprawnego opracowywania niezawodnego projektu.
  • Wzorce projektowe w architekturze MVC
  • Katalog wzorców projektowych
  • Projektowanie edytora dokumentów
  • Wzorce konstrukcyjne, strukturalne i operacyjne
  • Dziedziczenie klas i interfejsów
  • Określanie implementacji obiektów
  • Obsługa wielu standardów wyglądu i działania
  • Zastosowanie mechanizmów powtórnego wykorzystania rozwiązania

Wykorzystaj zestaw konkretnych narzędzi do programowania obiektowego!

Rozdziały:

  • Recenzje książki
  • Przedmowa
  • Wstęp
  • Przewodnik dla Czytelników
  • Rozdział 1. Wprowadzenie
    • 1.1. Czym jest wzorzec projektowy?
    • 1.2. Wzorce projektowe w architekturze MVC w języku Smalltalk
    • 1.3. Opisywanie wzorców projektowych
      • Nazwa i kategoria wzorca
      • Przeznaczenie
      • Inne nazwy
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
    • 1.4. Katalog wzorców projektowych
    • 1.5. Struktura katalogu
    • 1.6. Jak wzorce pomagają rozwiązać problemy projektowe?
      • Znajdowanie odpowiednich obiektów
      • Określanie poziomu szczegółowości obiektu
      • Określanie interfejsów obiektów
      • Określanie implementacji obiektów
        • Dziedziczenie klas i interfejsów
        • Programowanie pod kątem interfejsu, a nie implementacji
      • Zastosowanie mechanizmów powtórnego wykorzystania rozwiązania
        • Dziedziczenie a składanie
        • Delegowanie
        • Dziedziczenie a typy sparametryzowane
      • Związki między strukturami czasu wykonywania programu i strukturami czasu kompilacji
      • Projektowanie pod kątem zmian
        • Aplikacje
        • Pakiety narzędziowe
        • Platformy
    • 1.7. Jak wybrać wzorzec projektowy?
    • 1.8. Jak stosować wzorce projektowe?
  • Rozdział 2. Studium przypadku projektowanie edytora dokumentów
    • 2.1. Problemy projektowe
    • 2.2. Struktura dokumentu
      • Składanie rekurencyjne
      • Klasy z rodziny Glyph
      • Wzorzec Kompozyt
    • 2.3. Formatowanie
      • Kapsułkowanie algorytmu formatowania
      • Klasy Compositor i Composition
      • Wzorzec Strategia
    • 2.4. Ozdabianie interfejsu użytkownika
      • Niewidoczna otoczka
      • Klasa MonoGlyph
      • Wzorzec Dekorator
    • 2.5. Obsługa wielu standardów wyglądu i działania
      • Abstrakcyjne ujęcie procesu tworzenia obiektów
      • Fabryki i klasy produktów
      • Wzorzec Fabryka abstrakcyjna
    • 2.6. Obsługa wielu systemów okienkowych
      • Czy można zastosować Fabrykę abstrakcyjną?
      • Kapsułkowanie zależności implementacyjnych
      • Klasy Window i WindowImp
        • Podklasy klasy WindowImp
        • Konfigurowanie obiektów Window za pomocą obiektów WindowImp
      • Wzorzec Most
    • 2.7. Działania użytkowników
      • Kapsułkowanie żądania
      • Klasa Command i jej podklasy
      • Możliwość cofania operacji
      • Historia poleceń
      • Wzorzec Polecenie
    • 2.8. Sprawdzanie pisowni i podział słów
      • Dostęp do rozproszonych informacji
      • Kapsułkowanie dostępu do danych i przechodzenia po nich
      • Klasa Iterator i jej podklasy
      • Wzorzec Iterator
      • Przechodzenie i działania wykonywane w jego trakcie
      • Kapsułkowanie analiz
      • Klasa Visitor i jej podklasy
      • Wzorzec Odwiedzający
    • 2.9. Podsumowanie
  • Rozdział 3. Wzorce konstrukcyjne
    • BUDOWNICZY (builder)
      • Przeznaczenie
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
    • FABRYKA ABSTRAKCYJNA (abstract factory)
      • Przeznaczenie
      • Inne nazwy
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
    • METODA WYTWÓRCZA (Factory Method)
      • Przeznaczenie
      • Inne nazwy
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
    • PROTOTYP (prototype)
      • Przeznaczenie
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
    • SINGLETON (singleton)
      • Przeznaczenie
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
      • Omówienie wzorców konstrukcyjnych
  • Rozdział 4. Wzorce strukturalne
    • ADAPTER (adapter)
      • Przeznaczenie
      • Inne nazwy
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
    • DEKORATOR (decorator)
      • Przeznaczenie
      • Inne nazwy
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
    • FASADA (facade)
      • Przeznaczenie
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
    • KOMPOZYT (composite)
      • Przeznaczenie
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
    • MOST (bridge)
      • Przeznaczenie
      • Inne nazwy
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
    • PEŁNOMOCNIK (proxy)
      • Przeznaczenie
      • Inne nazwy
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
    • PYŁEK (flyweight)
      • Przeznaczenie
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
      • Omówienie wzorców strukturalnych
        • Adapter i Most
      • Kompozyt, Dekorator i Pełnomocnik
  • Rozdział 5. Wzorce operacyjne
    • INTERPRETER (interpreter)
      • Przeznaczenie
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
    • ITERATOR (iterator)
      • Przeznaczenie
      • Inne nazwy
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
    • ŁAŃCUCH ZOBOWIĄZAŃ (chain of responsibility)
      • Przeznaczenie
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
    • MEDIATOR (mediator)
      • Przeznaczenie
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
    • METODA SZABLONOWA (template method)
      • Przeznaczenie
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
    • OBSERWATOR (observer)
      • Przeznaczenie
      • Inne nazwy
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
    • ODWIEDZAJĄCY (visitor)
      • Przeznaczenie
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
    • PAMIĄTKA (memento)
      • Przeznaczenie
      • Inna nazwa
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
    • POLECENIE (command)
      • Przeznaczenie
      • Inne nazwy
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
    • STAN (state)
      • Przeznaczenie
      • Inna nazwa
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
    • STRATEGIA (strategy)
      • Przeznaczenie
      • Inna nazwa
      • Uzasadnienie
      • Warunki stosowania
      • Struktura
      • Elementy
      • Współdziałanie
      • Konsekwencje
      • Implementacja
      • Przykładowy kod
      • Znane zastosowania
      • Powiązane wzorce
      • Omówienie wzorców operacyjnych
        • Kapsułkowanie zmian
        • Obiekty jako argumenty
        • Czy komunikacja powinna być zakapsułkowana czy rozproszona?
        • Oddzielanie nadawców od odbiorców
        • Podsumowanie
  • Rozdział 6. Podsumowanie
    • 6.1. Czego można oczekiwać od wzorców projektowych?
      • Standardowe słownictwo projektowe
      • Pomoc w dokumentowaniu i uczeniu się
      • Uzupełnienie istniejących metod
      • Docelowe elementy refaktoryzacji
    • 6.2. Krótka historia
    • 6.3. Społeczność związana ze wzorcami
      • Języki wzorców Alexandra
      • Wzorce w oprogramowaniu
    • 6.4. Zaproszenie
    • 6.5. Słowo na zakończenie
  • Dodatek A Słowniczek
  • Dodatek B Przewodnik po notacji
    • B.1. Diagram klas
    • B.2. Diagram obiektów
    • B.3. Diagram interakcji
  • Dodatek C Klasy podstawowe
    • C.1. List
      • Konstruowanie, usuwanie, inicjowanie i przypisywanie
      • Dostęp do elementów
      • Dodawanie elementów
      • Usuwanie elementów
      • Interfejs stosu
    • C.2. Iterator
    • C.3. ListIterator
    • C.4. Point
    • C.5. Rect
  • Tytuł książki: "Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku"
    Autor: Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides
    Wydawnictwo: HELION
    Cena: 79.00zł 59.25zł
    Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
    Komunikacja w terapii
    Komunikacja w terapii
    Herschel Knapp
    PWN
    Pomidory Uprawa i przyrządzanie
    Pomidory Uprawa i przyrządzanie
    Schumann Eva
    Delta W-Z
    Hadoop. Kompletny przewodnik. Analiza i przechowywanie danych
    Hadoop. Kompletny przewodnik. Analiza i przechowywanie danych
    Tom White
    HELION
    Kuchnia Polska Zbiór pomysłów na wyśmienite potrawy
    Kuchnia Polska Zbiór pomysłów na wyśmienite potrawy
    Praca zbiorowa
    Dragon
    Przewidywalne rezultaty w nieprzewidywalnych czasach
    Przewidywalne rezultaty w nieprzewidywalnych czasach
    Covey Stephen R., Whitman Bob, England Breck
    Studio Emka
    Sztuka świata Tom 11
    Sztuka świata Tom 11
    Praca zbiorowa
    Arkady
     Koszyk
    0 przedmiotów
    Wydawnictwo
    Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

    Wydawnictwo Helion
     Kategoria:
     Fizyka
    Informatyka kwantowa Wybrane obwody i algorytmy

    Informatyka kwantowa Wybrane obwody i algorytmy

    64.00zł
    53.12zł
    Informacje
    Regulamin sklepu.
    Koszty wysyłki.
    Polityka prywatności.
    Jak kupować?
    Napisz do Nas.
     Wydawnictwa
     Polecamy
    Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
    3ds Max 2012 Biblia Kelly L. Murdock HELION
    Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press
    MERITUM Podatki 2018 Aleksander Kaźmierski Wolters Kluwer
    Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
    Matematyka konkretna Wydanie 4 Ronald L. Graham, Donald E. Knuth, Oren Patashnik PWN
    Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN
    Anatomia zwierząt Tom 2 Narządy wewnętrzne i układ krążenia Wydanie 3 Kazimierz Krysiak, Krzysztof Świeżyński PWN
    Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press