Starałem się pokazać w tej książce na konkretnym przykładzie ogólny tok postępowania w procesie modelowania komputerowego - od zjawiska do modelującego to zjawisko programu, formułowanego tu równolegle w trzech obiektowych językach programowania: Poscal (systemy Delphi i FPC/Lazarus), C++, Fortran 90/95.
Jest to więc także trochę niestandardowy podręcznik tych trzech języków, systematyzujący i porównyjący ich poszczególne konstrukcje - od podstaw do elementów programowania obiektowego. Struktury językowe są tu omawiane w takiej kolejności, jaką narzuca tok rozwiązywanego zagadnienia.
To książka dla osób, które nie boją się szkolnej fizyki i matematyki, które są zainteresowane komputerami i słyszały juz coś o programowaniu, które mają przekonanie, że byłyby w stanie coś (nie całkeim trywialnego) samodzielnie zrobić na komputerze, a nawet uważają, ze to może być ciekawe, choćby jako rozrywka, zabawa intelektualna.
Adresuję ją więc przede wszystkim do licealistów, raczej z profilu matematyczno-fizyczno-informatycznego, ewentualnie studentów wczesnych lat studiów na takich kierunkach czy kierunkach technicznych.
Ale jej czytelnikami nie muszą być tylko osoby młode, podstawowa znajomość szkolnej fizyki i matematyki i znajdowanie satysfakcji w treningu intelektualnym na tym polu są możliwe w każdym wieku. Programowanie komputerów w takim sensie, jaki tu starałem się przedstawić, to przede wszystkim szkoła logicznego myślenia i zapisywania swoich pomysłów w sformalizowanym, precyzyjnym języku.
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 33,60zł
|