Prowadzone badania i obserwacje praktyki wskazują, iż przedsiębiorstwa nie działają na rynku jako w pełni autonomiczne podmioty. Za pomocą rozlicznych kontaktów i relacji tworzą one sieć powiązań z różnymi podmiotami otoczenia: nabywcami, dostawcami, konkurentami, podmiotami wpływowymi itp.
Autorzy tej książki przyjmują, iż funkcjonowanie przedsiębiorstwa w ramach sieci powiązań z różnymi podmiotami może okazać się czynnikiem decydującym w kształtowaniu długookresowego sukcesu firmy w procesie internacjonalizacji. W związku z tym autorzy skupili uwagę na: istocie procesu internacjonalizacji firmy, podejściu sieciowym do tego procesu, typologii zachowań firm w procesie internacjonalizacji oraz analizie tych zachowań. Zaletą książki jest przedstawienie studiów przypadków, obrazujących zachowania realnych firm w procesie internacjonalizacji.
Książka jest przeznaczona dla studentów marketingu, ekonomii, zarządzania, międzynarodowych stosunków gospodarczych, a także menedżerów firm funkcjonujących na rynkach międzynarodowych.
Rozdziały:
Wprowadzenie 1. Istota i zakres procesu internacjonalizacji firmy 1.1. Interpretacja i zasięg procesu internacjonalizacji firmy 1.2. Przegląd podstawowych modeli internacjonalizacji firmy - aspekty behawioralne 1.3. Proces internacjonalizacji firmy a jej sukces rynkowy 2. Proces internacjonalizacji firmy w świetle podejścia sieciowego 2.1. Podstawy teoretyczne podejścia sieciowego 2.2. Istota i charakterystyka podejścia sieciowego do procesu internacjonalizacji firmy 3. Typologia zachowań firm w procesie internacjonalizacji 3.1. Cel i zakres projektu badawczego 3.2. Identyfikacja i charakterystyka typów zachowań firm w procesie internacjonalizacji 3.3. Ocena typów zachowań firm przez pryzmat sukcesu rynkowego - wyniki badań empirycznych 4. Analiza typów zachowań firm w procesie internacjonalizacji 4.1. Wykorzystanie powiązań zewnętrznych przez firmę w procesie internacjonalizacji - outsourcing 4.2. Wpływ transferu wiedzy na sukces rynkowy przedsiębiorstwa w procesie internacjonalizacji 4.3. Uwarunkowania branżowe w procesie internacjonalizacji firmy na przykładzie przedsiębiorstw zaawansowanych technologii 5. Zachowania firm w procesie internacjonalizacji - case-studies 5.1. Wavin Metalplast-Buk Sp. z o.o. 5.2. Hochland Polska Sp. z o.o. 5.3. Trepko Sp. z o.o. 5.4. PSO Sp. z o.o. 5.5. Firma CHN 5.6. GlaxoSmithKline Pharmaceuticals SA 5.7. Strauss Cafe Poland Sp. z o.o. Najważniejsze ustalenia i wnioski
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 40,72zł
|