Tytuł: | Zarządzanie instytucjami kredytowymi | | Autor: | Andrzej Gospodarowicz Adam Nosowski | | ISBN: | 978-83-255-4017-3 | | Ilość stron: | 508 | | Data wydania: | 07/2012 | | Format: | 16.5x23.8cm | | Wydawnictwo: | C.H. Beck | |
| Cena: | 64.00zł | |
Podmioty sektora bankowego to instytucje o specyficznym zakresie i modelu działania, których cele i stosowane praktyki biznesowe przynajmniej częściowo muszą respektować rolę, jaką bankom przypisano w gospodarce. To także podmioty o skomplikowanej strukturze własnościowej i organizacyjnej, dysponujące dużym potencjałem rozwojowym i realizujące swoje cele w warunkach globalizacji i wysokiej konkurencyjności. Niniejszy podręcznik to przekrojowe kompendium wiedzy z zakresu zarządzania instytucjami kredytowymi. Odnosi się on nie tylko do tego, czym te instytucje się zajmują, ale przede wszystkim skupia uwagę Czytelnika na tym, z jakimi uwarunkowaniami musza się liczyć i jakich używać metod czy mechanizmów, aby działać sprawnie i efektywnie.
Na uwagę zasługują:
• przyjęcie kryterium tworzenia wartości jako motywu przewodniego i integrującego poszczególne części książki,
• akcentowanie specyfiki uwarunkowań i odmienności zasad funkcjonowania instytucji kredytowych, przy jednoczesnym identyfikowaniu tych rozwiązań czy inicjatyw, które maja charakter uniwersalnych rozwiązań biznesowych,
• zwracanie uwagi na potrzeby i oczekiwania różnych grup interesariuszy instytucji kredytowych,
• czytelna i konsekwentna strukturyzacja treści, uwzględniająca złożoność i interdyscyplinarność przedstawianego obszaru merytorycznego,
• wzbogacanie treści o liczne i interesujące przykłady rozwiązań z praktyki bankowej.
Jest to opracowanie godne polecenia studentom kierunków ekonomicznych i innym osobom zainteresowanym ta problematyka (…). Duża aktualność i znaczenie przekazywanej wiedzy, wysoki poziom merytoryczny podręcznika, właściwe z dydaktycznego punktu widzenia podejście do sposobu prezentacji treści nadają mu walory wyróżniające na tle, stosunkowo nielicznych, opracowań z tego zakresu tematycznego.
|