Tytuł: | Zarządzanie kapitałem ludzkim | | Autor: | Baron Armstrong | | ISBN: | 978-83-7526-636-8 | | Ilość stron: | 252 | | Data wydania: | 2008 | | Format: | 17.0x24.0cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 59.00zł | |
Zarządzanie kapitałem ludzkim (ZKL) jest strategią, którą wykorzystuje się, aby analizować, mierzyć i oceniać sposób tworzenia wartości przez politykę i praktyki personalne. Jego istotą jest dostrzeganie i ukazywanie wartości dodanej, którą przynoszą organizacjom zatrudnieni w niej ludzie, a także skuteczne zarządzanie nimi oraz powiązanie zarządzania zasobami ludzkimi ze strategią przedsiębiorstwa.
Do najważniejszych tematów omówionych w tym praktycznym poradniku należą: • koncepcja ZKL i istota procesu ZKL, • praktyka ZKL w odniesieniu do pomiaru i raportowania, • wykorzystanie ZKL do tworzenia strategii personalnej, • uczenie się i rozwój, zarządzanie wiedzą, zarządzanie przez efekty, zarządzanie wynagrodzeniami i zarządzanie talentami, • rola funkcji personalnej w ZKL, • przyszłość ZKL.
Książka zawiera również obszerny zesław narzędzi, które kierownictwo organizacji może wykorzystać do tworzenia wtasnych praktyk z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim.
Rozdziały:
Część I. Istota zarządzania kapitałem ludzkim
Rozdział 1. Koncepcja kapitału ludzkiego Kapitał intelektualny Kapitał ludzki Kapitał społeczny Kapitał organizacyjny Praktyczne implikacje teorii kapitału intelektualnego Wnioski Rozdział 2. Koncepcja zarządzania kapitałem ludzkim Definicja ZKL Cele ZKL Argumenty za stosowaniem ZKL ZKL a ZZ L Koncepcja przewagi konkurencyjnej uzyskiwanej dzięki jakości kapitału ludzkiego i strategii personalnej opartej na zasobach firmy Wnioski
Rozdział 3. Proces zarządzania kapitałem ludzkim Determinanty ZKL Rozwój koncepcji ZKL Pomiar kapitału ludzkiego Raportowanie kapitału ludzkiego Formułowanie wniosków Podejmowanie działań Łączenie elementów ZKL w jedną całość Wprowadzanie ZKL w przedsiębiorstwie
Część II. Praktyka zarządzania kapitałem ludzkim
Rozdział 4. Dane dotyczące kapitału ludzkiego Zagadnienia ogólne Rodzaje danych Problemy związane ze zbieraniem danych Wskazówki dotyczące zarządzania danymi Wnioski
Rozdział 5. Pomiar kapitału ludzkiego Kwestie dotyczące pomiaru Klasyfikacja mierników Tworzenie mierników Metody analizy Modele analityczne Przykłady metod pomiaru Wnioski
Rozdział 6. Raportowanie na temat kapitału ludzkiego Raportowanie wewnętrzne Raportowanie zewnętrzne Wnioski
Rozdział 7. Zastosowania zarządzania kapitałem ludzkim Powiązanie między ZKL a strategicznym ZZ L ZKL a zarządzanie talentami ZKL a uczenie się i rozwój Zarządzanie wiedzą Zarządzanie przez efekty jako źródło danych na temat kapitału ludzkiego Zarządzanie wynagrodzeniami Wspieranie i rozwój menedżerów liniowych
Część III. Rola i przyszłość zarządzania kapitałem ludzkim
Rozdział 8. Rola funkcji personalnej w zarządzaniu kapitałem ludzkim Koncepcja partnera biznesowego a ZKL Rola specjalistów do spraw personalnych w procesie tworzenia, analizy i wykorzystania danych dotyczących kapitału ludzkiego Rola funkcji personalnej w zakresie zwiększania zaangażowania i przywiązania pracowników Rola partnera strategicznego Opracowanie uzasadnienia biznesowego Współpraca z innymi funkcjami
Rozdział 9. Umiejętności potrzebne specjalistom do spraw personalnych do zarządzania kapitałem ludzkim Uzupełnianie luki w umiejętnościach Tworzenie nowego wzorca rozwoju pracowników funkcji personalnej Umiejętności z zakresu ZZ L a umiejętności menedżerów liniowych Wnioski
Rozdział 10. Przyszłość zarządzania kapitałem ludzkim Zalety ZKL Wątpliwości dotyczące ZKL Powiązanie między ZKL a strategią przedsiębiorstwa Określanie powiązania między praktyką ZKL a efektywnością przedsiębiorstwa Informacje dotyczące niematerialnej wartości przedsiębiorstwa dla społeczności inwestorów Przekonywanie kierownictwa najwyższego szczebla Pozyskiwanie zainteresowania i zaangażowania menedżerów liniowych Przekonywanie specjalistów do spraw personalnych Etapowe wdrażanie ZKL Rozwijanie umiejętności z zakresu ZKL u specjalistów do spraw personalnych Znaczenie wartości dodanej Znaczenie koncepcji uznawania ludzi za aktywa Wybór mierników Analiza i ocena danych Przyszłość raportowania zewnętrznego Wnioski Aneks. Zestaw narzędzi do zarządzania kapitałem ludzkim Cel zestawu narzędzi Na czym polega koncepcja ZKL? Czy powinniśmy przyjąć podejście ZKL? W jaki sposób możemy wdrożyć koncepcję ZKL? Wdrażanie ZKL Określenie celów ZKL Ustalenie, które obszary mają być objęte ZKL Określenie wymaganych i dostępnych mierników Tworzenie raportów wewnętrznych Tworzenie raportów zewnętrznych Jak stosować ZKL?
|