W książce przedstawiono nowoczesną koncepcję zarządzania, jaką jest zarządzanie łańcuchem dostaw. Istotą tej koncepcji jest synchronizowanie przepływu strumieni produktów, informacji i środków finansowych w celu powiększania wartości dostarczanych produktów lub usług od momentu ich powstawania, przez fazy zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji, aż do obsługi ostatecznych klientów. Właściwe zarządzanie łańcuchem dostaw może więc być źródłem rynkowego sukcesu przedsiębiorstwa. W książce omówiono:
• teoretyczne podstawy zarządzania łańcuchami dostaw, • procedury, organizację i strategie łańcuchów dostaw, • benchmarking i ocenę łańcuchów dostaw, • zarządzanie łańcuchami dostaw w Japonii i w Europie.
Książka jest przeznaczona dla: studentów uczelni ekonomicznych i technicznych oraz kadry kierowniczej przedsiębiorstw.
Rozdziały:
Wstęp
Rozdział 1. Teoretyczne podstawy zarządzania łańcuchami dostaw
Łańcuchy i sieci dostaw Geneza, istota i cele współczesnego zarządzania łańcuchami dostaw Partnerstwo między ogniwami łańcucha dostaw Zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchami dostaw Synchronizacja strumieni popytu i podaży Zarządzanie łańcuchami dostaw a teorie pozycjonowania i kosztów transakcyjnych
Rozdział 2. Procedury, organizacja i strategie łańcuchów dostaw
Poziomy integrowania łańcuchów dostaw Poziomy integrowania łańcuchów dostaw według Ch.C. Poiriera Pięciopoziomowy model Kompasu Poziomy doskonałości łańcuchów dostaw według firmy konsultingowej A.T. Kearney Doskonalenie przedsiębiorstwa a rozwój dostawców Struktury organizacyjne przedsiębiorstw w łańcuchu dostaw Strategie obsługi klientów w łańcuchach dostaw Strategia szybkiej reakcji (QR) Strategia efektywnej obsługi klientów (ECR) Technologie teleinformatyczne w zarządzaniu łańcuchami dostaw
Rozdział 3. Benchmarking i ocena łańcuchów dostaw
Istota i zakres benchmarkingu łańcuchów dostaw Procesy w modelach referencyjnych łańcuchów dostaw Analiza tworzenia wartości w łańcuchach dostaw Pomiar sprawności i efektywności łańcuchów dostaw Ocena wartości dodanej i satysfakcji klientów Koszty działań i analiza wyników finansowych łańcucha dostaw Ocena wartości dodanej łańcucha dostaw
Rozdział 4. Zarządzanie łańcuchami dostaw w firmach japońskich
Źródła rozwoju i sukcesów współdziałania przedsiębiorstw w Japonii Struktura i funkcjonowanie łańcuchów dostaw w grupach Keiretsu Łańcuchy dostaw w firmach japońskich w warunkach recesji System dostaw just-in-time
Rozdział 5. Zarządzanie łańcuchami dostaw w Europie
Funkcjonowanie i kierunki rozwoju sieci dostaw w krajach Unii Europejskiej Outsourcing logistyczny w europejskich łańcuchach dostaw Kulturowe uwarunkowania sieci dostaw Program integrowania dostawców: studium przypadku firmy zagranicznej w Polsce
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 52,62zł
|