Tytuł: | Zarządzanie ochroną marki | | Autor: | Richard S. Post, Penelope N. Post | | ISBN: | 978-83-264-3163-0 | | Ilość stron: | 332 | | Data wydania: | 12/2013 | | Format: | 16.5x23.5cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 59.00zł | |
W obecnych warunkach rynkowych niezwykle trudno jest być oryginalnym i innowacyjnym. Wiele nowych pomysłów jest błyskawicznie imitowanych przez konkurencje. Aby zapewnić firmie osiągnięcie trwałego sukcesu, należy stale podejmować działania w celu ochrony jej najcenniejszych aktywów - marki, produktu i informacji.
Autorzy książki omawiają zasady zarządzania prowadzące do redukcji ryzyka, zapewnienia oryginalności produktów, poprawy popularności marki i lojalności wobec niej oraz, ostatecznie, zwiększenia rentowności i wartości dla akcjonariuszy.
W książce znaleźć można m.in. opis takich zagadnień, jak: • główne założenia dotyczące ochrony produktu będące częścią strategii firmy, • wartość bezpieczeństwa marki i prawne środki nadzoru, • profile ryzyka dla kluczowych aktywów na każdym etapie cykli życia produktu i sposoby redukcji ryzyka, • najlepsze praktyki bieżącego zarządzania marką i produktem, optymalne wykorzystanie nakładów, • metody monitorowania rynku i weryfikacji bezpieczeństwa kanałów dystrybucji, i opracowanie standardów efektywności ochrony marki.
Całość uzupełniają międzynarodowe studia przypadków ilustrujące omawiane problemy oraz sposoby realizacji działań związanych z ochroną marki i produktu, a także użyteczne pytania kontrolne.
Rozdziały:
Rozdział 1. Nowy model działalności oparty na ochronie marki Globalne zagrożenia. Kto interesuje się twoją marką? Bezpieczeństwo marki Ochrona informacji W czym tkwi problem? Jak go naprawić? Jakie pytania dotyczące bezpieczeństwa marki trzeba sobie zadać?
Rozdział 2. Chrona marki to nie tylko ochrona prawna Organizacja biznesu Wartość bezpieczeństwa marki Prawne środki nadzoru nad bezpieczeństwem marki Ile kosztuje bezpieczeństwo marki? Najlepsze praktyki Pytania kontrolne
Rozdział 3. Jeśli produkt jest cenny, ktoś spróbuje przejąć twoje zyski Pojęcia kluczowe dla stosowania prawa numer 2 Konieczny jest nowy sposób myślenia Poznaj przeciwnika Jak wygląda twoja organizacja? Korzyści dla twojej firmy Związek między strategią a bezpieczeństwem marki Doprowadź do strategicznej współpracy wszystkich działów Korzyści dla poszczególnych funkcji kierowniczych Zaufanie do produktów Zapobieganie nieautoryzowanej dystrybucji licencjonowanej technologii Oryginalność Niekontrolowana produkcja podróbek Ochrona za pomocą patentów i tajemnicy handlowej Produkty z nieautoryzowanej dystrybucji Wartość dla akcjonariuszy Najlepsze praktyki Pytania kontrolne
Rozdział 4. Jeśli nie będziesz chronił swoich produktów, nikt nie zrobi tego za ciebie Rodzaje problemów z produktami Dlaczego potrzebujesz programu ochrony produktu? Placówki badawczo-rozwojowe Środowisko ochrony produktu Tworzenie programu ochrony produktu Globalne programy ochrony marki Badania i rozwój Produkcja Rozwiązywanie problemów dotyczących produktu Najlepsze praktyki służące redukcji ryzyka Najlepsze praktyki służące zapobieganiu problemom związanym z produkcją Pytania kontrolne
Rozdział 5. Jeśli będziesz czekał, aż twoje produkty zostaną zaatakowane, przegrasz W jaki sposób rozpoznać, czy jest się przedmiotem ataku Elementy łańcucha dostaw Ograniczenia dotyczące dostaw Sprawdzanie transakcji Rynek Zrozum swój łańcuch dostaw Przebieg procesu due diligence Najlepsze praktyki służące zapobieganiu problemom dotyczącym dystrybucji Pytania kontrolne
Rozdział 6. Chroń swoje produkty, a "czarne charaktery" zaatakują twoich konkurentów Jak powstrzymać ataki Wyprzedź ryzyko Etapy tworzenia programu firmy Jakie kroki podejmować Najlepsze praktyki Pytania kontrolne
Rozdział 7. Twoje produkty to często twoi główni rywale w walce o zyski Czy znasz ryzyko? Problemy z nieautoryzowaną dystrybucją Różnicowanie cen Zróżnicowanie cen jako naturalne zjawisko w biznesie COPE Najlepsze praktyki Pytania kontrolne
Rozdział 8. Nieustannie monitoruj rynek w celu zmniejszenia ryzyka i zwiększenia zysków Poznaj swoje rynki Zdobądź rzetelne dane o rynku Inicjatywy grup branżowych Stanowiska w ramach firmy Dlaczego konieczne jest sprawdzanie firm? Dlaczego konieczna jest weryfikacja użytkownika końcowego? Podejrzenia naruszeń Najlepsze praktyki weryfikacji bezpieczeństwa kanału dystrybucji . 229 Pytania kontrolne
Rozdział 9. Zapewnienie bezpieczeństwa marki jako podstawowe narzędzie w zarządzaniu Zarządzanie procesem ochrony marki Wdrożenie filozofii ochrony marki Strategiczne wykorzystanie ochrony marki Proponowane obowiązki i działania z zakresu ochrony marki Planowanie strategiczne i opracowanie programu Ochrona produktów na rynku Przygotowanie do wprowadzenia produktu na rynek Polityka korporacyjna i branżowa Przebieg współpracy Przegląd ryzyka i opracowanie nowej polityki Rola korporacji w ochronie marki Najlepsze praktyki Pytania kontrolne
Rozdział 10. Tworzenie programu ochrony marki i zarządzanie nim Rodzaje programów Podejścia do ochrony marki Aktualne modele Przykłady programów ochrony marki Funkcjonowanie programu ochrony marki Najlepsze praktyki Pytania kontrolne
Rozdział 11. Pytania dotyczące wskaźników ochrony marki, jakie powinien zadać dyrektor generalny Opracowanie standardów efektywności ochrony marki Ocena wyników
|