Tytuł: | Zarządzanie produktem. Od badań i rozwoju do budżetowania reklamy | | Autor: | Linda Gorchels | | ISBN: | 978-83-246-0073-1 | | Ilość stron: | 328 | | Data wydania: | 03/2007 | | Oprawa: | twarda | | Format: | B5 | | Wydawnictwo: | Onepress | |
| Cena: | 47.00zł | |
Nieoceniona skarbnica wiedzy dla każdego menedżera produktu!
- Proces planowania marketingu produktu
- Zarządzanie wartością klienta
- Segmentacja rynku, właściwa strategia i przewaga konkurencyjna
Menedżer produktu to osoba odpowiedzialna za planowanie, prognozowanie i marketing dotyczące określonego produktu (linii produktów) lub usługi. Jego zadaniem jest z jednej strony zaproponowanie klientowi satysfakcjonującej oferty, a z drugiej zapewnienie firmie jak największych zysków ze sprzedaży produktu. Jest swoistym łącznikiem między wszystkimi osobami bezpośrednio lub pośrednio związanymi ze sprzedażą i promocją danego produktu. Do zadań menedżera produktu należy również gromadzenie informacji niezbędnych do porównywania firmy z jej konkurencją, przygotowywanie planów marketingowych, a także podejmowanie decyzji o wprowadzeniu modyfikacji produktu lub usunięciu go z rynku.
Podręcznik menedżera produktu jest cennym przewodnikiem po świecie zarządzania produktem, dostosowanym do współczesnych realiów i wzbogaconym o prognozy oparte na najnowszych trendach. Kierujemy go nie tylko do menedżerów produktu, ale również do kierowników wyższego szczebla odpowiedzialnych za sprzedaż, marketing oraz rozwój marki. Książka stanowi kompendium wiedzy na temat zarządzania produktem i uwzględnia wszystkie zagadnienia związane z tym złożonym procesem. Łączy ogólną wiedzę teoretyczną z praktycznymi przykładami, dzięki czemu każdy jest w stanie odnieść zaprezentowane w niej informacje do swojej konkretnej sytuacji -- bez względu na to, w jakiej branży pracuje.
Autorka wyjaśnia między innymi kwestie dotyczące:
- wprowadzenia zarządzania produktem w firmie,
- funkcji i zadań menedżera produktu,
- analizy rynku i konkurencyjności firmy,
- oceny portfela produktów,
- rozwoju nowego produktu i wprowadzenia go na rynek.
Rozdziały:
Podziękowania (6) Przedmowa (7) I Rola i zadania menedżera produktu (13) 1. Nowe zarządzanie produktem (17) 2. Wprowadzenie do zarządzania produktem i zarządzanie menedżerami produktu (31) 3. Złożoność roli menedżera produktu (45) 4. Menedżer produktu.com (69) II Umiejętności planistyczne menedżera produktu (85) 5. Proces planowania marketingu produktu (89) 6. Zarządzanie wartością klienta (109) 7. Roczny plan produktu (123) III Umiejętności niezbędne do zarządzania produktem (153) 8. Ocena portfela produktów (157) 9. Planowanie strategiczne dotyczące produktu (169) 10. Nowe produkty ?koncepcje, rozwój oraz wprowadzenie na rynek (181) 11. Zarządzanie produktem aspekt finansowy (223) IV Umiejętności funkcjonalne (233) 12. Ustalanie cen produktów i usług (237) 13. Menedżer produktu jako menedżer odpowiedzialny za marketing (255) 14. Zarządzanie produktem - forma najdoskonalsza? (275) A Przykłady opisów stanowisk (293) Bibliografia (309) Słowniczek kluczowych pojęć (315) Skorowidz (321)
|