W wieku XXI wiodącą rolę w przedsiębiorstwie będą odgrywać wysokiej klasy fachowcy, charakteryzujący się m.in. wysokimi kompetencjami, efektywnością działania, rzetelnością, uczciwością, chęcią ciągłego rozwoju, elastycznością działania, samodzielnością, kreatywnością, łatwością adaptacji do zmian.
Autor - dostrzegając rosnące znaczenie tej grupy pracowników - zaprezentował koncepcję zarządzania pracownikami wiedzy w przedsiębiorstwie, których podzielił na cztery kategorie:
• pracownicy kluczowi, • menedżerowie procesów wiedzy, • dojrzali specjaliści, • obiecujące talenty.
Każdą kategorią pracowników należy inaczej zarządzać, tylko więc dobranie bardziej właściwych metod zarządzania pozwoli firmom rozwijać się na coraz konkurencyjniejszych rynkach. Książka jest przeznaczona dla przedsiębiorców, menedżerów, specjalistów w zakresie zarządzania ludźmi, a także studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów.
Rozdziały:
Wstęp Rozdział 1. Przedsiębiorstwo w warunkach gospodarki postindustrialnej 1.1. Zarządzanie przedsiębiorstwem wobec aktualnych wyzwań 1.2. Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę Rozdział 2. Pracownicy wiedzy - generacja profesjonalistów XXI wieku 2.1. Pracownik wiedzy - specjalista nowej generacji 2.2. Nowe podejście do zarządzania ludźmi. Od zasobów ludzkich do kapitału ludzkiego Rozdział 3. Zarządzanie pracownikami wiedzy w ujęciu modelowym 3.1. Selektywne zarządzanie specjalistami 3.2. Warstwowy model zarządzania - podstawowe założenia 3.3. Proces zarządzania talentami Rozdział 4. Praktyka zarządzania pracownikami wiedzy 4.1. Zarządzanie pracownikami wiedzy w świetle badań 4.2. Pracownicy kluczowi - elita intelektualna przedsiębiorstwa 4.3. Środowisko pracy dojrzałych specjalistów 4.4. Proces kreowania menedżerów procesów wiedzy
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 37,40zł
|