Tytuł: | Zarządzanie rozwojem szkoły | | Autor: | Jarosław Kordziński | | ISBN: | 978-83-264-1697-2 | | Ilość stron: | 132 | | Data wydania: | 02/2012 | | Format: | 14.5x20.5cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 29.00zł | |
Publikacja Zarządzanie rozwojem szkoły zawiera omówienie wszystkich obligatoryjnych zmian, jakie nakłada na szkoły nowa reforma prawa oświatowego. Książka ma na celu pokazanie korzyści, jakie można zyskać, wprowadzając obowiązujące zmiany w sposób celowy i zorientowany na rozwój.
W publikacji omówiono m.in.: - korzyści związane z wdrażaniem w szkołach rozwiązań wymaganych przez reformę programową w zakresie nowych podstaw programowych, organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz ewaluacji i oceniania nauczycieli. - różne możliwości wykorzystania w szkołach nowych technologii, takich jak: oprogramowanie do zarządzania szkołą, platformy edukacyjne czy też multimedia wykorzystywane w kształceniu; - zagadnienia związane z organizacją przestrzeni szkolnej, m.in. ustawowe warunki kształtowania przestrzeni dla edukacji wczesnoszkolnej, a także nowe sposoby organizacji otoczenia szkoły.
Książka adresowana jest przede wszystkim do kadry kierowniczej placówek oświatowych oraz wszystkich osób, które odpowiadają w szkołach za aplikację rozwiązań wprowadzonych przez reformę programową.
Rozdziały: Rozdział 1. Wstęp, czyli o zarządzaniu przez rozwój Rozdział 2. Rozwój organizacyjny szkół Rozdział 3. Sposoby pozyskiwania osób uczestniczących w procesie rozwoju organizacji Rozdział 4. Cel i możliwości wykorzystania nowych podstaw programowych Rozdział 5. Od oceny rangującej do oceniania kształtującego Rozdział 6. Nadzór pedagogiczny i ewaluacja wewnętrzna jako jedne z podstaw efektywnego rozwoju szkoły Rozdział 7. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jako efektywna forma wspierania rozwoju szkoły Rozdział 8. Nowe technologie, nowa szkoła Rozdział 9. Korzyści z reorganizacji przestrzeni szkolnej Rozdział 10. Praca zespołowa, czyli o oczekiwanym efekcie synergii w szkole Rozdział 11. Programowe i systemowe wsparcie szkół z zewnątrz
|