Usługi odgrywają istotną rolę w gospodarce krajów rozwiniętych. W Europie i USA już 80% pracowników jest zatrudnionych w tym sektorze. Także w Japonii zatrudnienie w usługach zaczyna przewyższać zatrudnienie w przemyśle. W książce autorzy wyjaśniają, czym usługi różnią się od wyrobów przemysłowych i co należy rozumieć przez zarządzanie usługami.
Opisują szczegółowo opracowywanie nowej usługi - od początkowego pomysłu, przez badania rynku, wdrożenie i zwiększanie efektywności, aż do jej wycofania. Omawiają także wybrane aspekty zarządzania jakością usług i zarządzania łańcuchem dostaw. Wiele metod i technik zarządzania stosowanych w usługach pochodzi z przemysłu; jednak zostały one dostosowane do sektora usług. Opracowanie to zawiera także studia przypadków, ćwiczenia i słownik pojęć.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach, słuchaczy szkół zarządzania oraz studiów podyplomowych. Z pewnością zainteresuje również pracowników sektora usług.
Rozdziały:
Podziękowania Przedmowa CZĘŚĆ I. USŁUGI, STRATEGIA I LUDZIE Rozdział 1. Wprowadzenie do zarządzania usługami; organizacja, której przewodzi klient Krótkie wprowadzenie do historii guru zarządzania Gdzie występuje wzrost w produkcji przemysłowej Co to jest usługa? Właściwości usługi Kim są klienci? Rozdział 2. Strategia operacji usługowych Historia strategii Przewaga konkurencyjna Poziomy strategii Efektywnościowe cele operacji Czynniki prowadzące do uzyskania zamówień i kwalifikujące Procedura Plattsa-Gregory'ego Strategia produktów Jednak co ze środowiskiem naturalnym? Rozdział 3. Ludzie, przywództwo i zarządzanie Do zarządzania ludźmi potrzeba zaufania Eksperci wewnętrzni i zewnętrzni Motywacja Studium przypadku: Pozwól ludziom zarządzać Role i zakresy odpowiedzialności Kluczowe czynniki, od których zależy powodzenie Przywództwo i promotorzy produktów Upełnomocnienie i najnowsze ulepszenia w usługach . Studium przypadku: Przysłowiowa opowieść o niepowodzeniu albo o tym, że piekło jest wybrukowane dobrymi chęciami Studium przypadku: Cool Logistics - zyski osiąga się z usług Menedżerowie są często najsłabszym ogniwem CZĘŚĆ II. OPRACOWANIE NOWYCH USŁUG Rozdział 4. Procesy zarządzania projektowaniem wyrobów i usług Ważne etapy początkowe Zarządzanie projektowaniem? Tło Opracowanie procesu projektowania Koszty etapów prac rozwojowych nad produktami Schemat procesu Zarządzenie projektowaniem a zarządzanie projektem Złożoność Korzystanie z doświadczenia - próba uproszczenia procesu projektowania Studium przypadku Uproszczony proces projektowania Zarządzanie projektowaniem usług w Wielkiej Brytanii - nasze badania Postscriptum Rozdział 5. Identyfikowanie klientów Dane pierwotne i wtórne Wstępne badania rynku Badania etnograficzne Wnioski Rozdział 6. Specyfikacje projektowe - sprawowanie kontroli nad procesem Terminologia Specyfikacje Założenia, specyfikacje i marketing-mix Specyfikacje etapowe Jak przygotować specyfikację Subspecyfikacje - najważniejsze elementy Studium przypadku: Mały samochód Twingo Rozdział 7. Kreatywność i innowacja Terminologia To dobry pomysł - zróbmy to Czy firma potrzebuje nowego produktu? Tłumienie kreatywności Czym jest innowacja? Poszukiwanie nowych pomysłów Wybór najlepszego pomysłu Rozszerzenie schematu produktu - nowa metoda projektowania lepszych usług Entuzjazm może zmienić niepowodzenie w sukces Styl życia - nowy pogląd na kreatywność Rozdział 8. Uczenie się na niepowodzeniach wyrobów i usług Projektowanie za murami Przyczyny niepowodzenia wyrobu lub usługi Wielkie błędy naszych czasów Nie rozumiesz? Twoja wina czy ich? Za mało niepowodzeń? Radzenie sobie z niepowodzeniem CZĘŚĆ III. ZARZĄDZANIE OPERACJAMI USŁUGOWYMI Rozdział 9. Zarządzanie jakością usług Historia jakości Definicje jakości Parametry jakości usług Historia ekspertów jakości Kontrola jakości Zapewnianie jakości Kompleksowe zarządzanie jakością Chodzi o to, żeby zadowolić klientów Model luk w jakości Korygowanie usługi Sześć sigma Nagrody za jakość Narzędzia jakości Studium przypadku Rozdział 10. Zarządzanie globalnym łańcuchem dostaw Definicje Łańcuch wartości Znaczenie łańcucha dostaw Sieci dostaw Zaopatrzenie Gospodarka zapasami Dostawy dokładnie na czas Klasyfikacja ABC zapasów Modele gospodarki zapasami Modele łańcuchów dostaw Rodzaje relacji w łańcuchach dostaw Zarządzanie informacjami w łańcuchu dostaw Dystrybucja fizyczna i logistyka Rozdział 11. Lokalizacja i dystrybucja usług Decyzje o lokalizacji Poziom krajów Poziom regionów Poziom obiektów Lokalizacja usług Populacja Dostępność Konkurencja Koszty Metoda ważonych czynników Analiza progu rentowności lokalizacji Metoda środka ciężkości Model transportowy Geograficzne systemy informacyjne (GIS) Rozmieszczenie Rozdział 12. Zarządzanie zdolnościami operacyjnymi i zmiennością popytu Zdolności operacyjne W jaki sposób mierzyć popyt? Struktura popytu Zdolności projektowane i zdolności robocze Strategie zarządzania zdolnościami Zarządzanie wpływami Zarządzanie kolejkami Rozdział 13. Ocena i mierzenie efektywności Ocena efektywności usług Ocena efektywności portfela usług Punktacja wyników Benchmarking Rozdział 14. Myślenie o przyszłości i zarządzanie na jej rzecz Zarządzanie innowacją w długiej perspektywie Przyszłość projektowania usług Studium przypadku: długoterminowe planowanie produktów Niektóre techniki zarządzania usługami na rzecz przyszłości Wytyczanie autostrady Wnioski CZĘŚĆ IV. STUDIUM PRZYPADKU Rozdział 15. Klub piłkarski Trenbrover Scena 1: kwiecień Scena 2: po dwóch dniach Scena 3: nieco później Scena 4: następnego dnia Scena 5: w kolejnym dniu Scena 6: później w tym samym tygodniu Scena 7: po tygodniu Scena 8: dwa dni później Postscriptum Słownik pojęć
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 51,77zł
|