Druga część polskiego bestsellera Zarządzanie. Teoria i praktyka pod red. A.K. Koźmińskiego i W. Piotrowskiego. Przygotowana specjalnie dla polskiego odbiorcy, napisana przystępnym językiem, bogato ilustrowana rysunkami i przykładami z praktyki polskich przedsiębiorstw, zawiera obszerny indeks. Posiada przejrzystą strukturę wykładu w każdym rozdziale: opis przykładu z praktyki otwierający rozdział, część teoretyczną, podsumowującą Rozmowę trzech czyli artysty, rzemieślnika i technokraty, reprezentujących trzy podejścia do omawianego zagadnienia oraz bibliografię.
Nowoczesny podręcznik zarządzania dla wszystkich, którzy chcą być "menedżerami jutra".
Rozdziały:
ROZDZIAŁ 1. Otoczenie biznesu, czyli niepewność uogólniona 13 Z praktyki 13 1. Koniec historii? 14 2. Globalizacja z (nie)ludzką twarzą 19 3. Rynki finansowe — pełzanie kryzysu 23 4. Kryzys przywództwa 26 5. Trauma przełomu 28 6. Intelekt w pułapce 30 Rozmowa trzech 32 Bibliografia 34
ROZDZIAŁ 2. Raj utracony: sprawne zarządzanie, efektywna organizacja 35 Z praktyki 35 1. Zmierzchstrategii? 36 2. Sieci, czyli bunt struktur 39 3. Restrukturyzacja, reinżynieria, anoreksja 42 4. Nieposłuszne zasoby ludzkie 45 5. Paraliż nadzoru korporacyjnego 48 6. Władza ubezwłasnowolniona 51 7. Etyka biznesu a kryzys wartości 53 8. Szkoły biznesu, czyli park jurajski 56 Rozmowa trzech 60 Bibliografia 61
ROZDZIAŁ 3. Wyzwania przełomu 63 Z praktyki 63 1. Potencjalizacja, czyli akumulacja kapitału społecznego 65 2. Szybkość działania 67 3. Pewność i gra, stabilność, równowaga, rozwój 70 4. Praca po nowemu 73 5. Legitymizacja, czyli zakorzenienie 77 6. Państwo a gospodarka 79 7. Menedżerowie jutra 82 Rozmowa trzech 86 Bibliografia 87
ROZDZIAŁ 4. Zarządzanie wiedzą 90 Z praktyki 90 1. Zasobowa koncepcja przewagi konkurencyjnej 91 2. Wiedza jako zasób 94 3. Tworzenie wiedzy 98 4. Konkurencja oparta na wiedzy 102 5. Struktury organizacyjne oparte na wiedzy 106 6. Instrumenty zarządzania wiedzą 109 7. Organizacja ucząca się 111 Rozmowa trzech 114 Bibliografia 116
ROZDZIAŁ 5. Zarządzanie dynamiczne 118 Z praktyki 118 1. Migracje wartości 119 2. Tworzenie modelu biznesu 123 3. Badania i rozwój 126 4. Wytwarzanie w klasie światowej 129 5. Marketing globalny 132 6. Sekret szybkości i elastyczności 136 Rozmowa trzech 138 Bibliografia 139
ROZDZIAŁ 6. Budowa potencjału społecznego 141 Z praktyki 141 1. Zaufanie 142 2. Zespoły 147 3. Przywództwo transformacyjne 151 4. Społeczność odblokowana 155 Rozmowa trzech 158 Bibliografia 159
ROZDZIAŁ 7. Przedsiębiorczość 161 Z praktyki 161 1. Definicje i typy przedsiębiorczości 162 2. Organizacja przedsiębiorcza 167 3. Przedsiębiorczość intelektualna 172 Rozmowa trzech 175 Bibliografia 177
ROZDZIAŁ 8. Zarządzanie międzykulturowe 179 Z praktyki 179 1. Rola kultur w zarządzaniu 180 2. Organizacja wielokulturowa 183 3. Zarządzanie różnorodnością kulturową 186
Rozmowa trzech 189 Bibliografia 190 INDEKS 191
|