Tytuł: | Zarządzanie wartością spółki kapitałowej | | Autor: | Bielecki Jan Krzysztof, Pawłowicz Leszek | | ISBN: | 978-83-7556-663-5 | | Ilość stron: | 724 | | Data wydania: | 12/2014 ( Wydanie 2 ) | | Format: | 16.5x23.5cm | | Wydawnictwo: | CEDEWU | |
| Cena: | 89.00zł | |
Zarządzanie wartością to koncepcja, która stała się obecnie podstawowym narzędziem kierowania przedsiębiorstwem. Poszerza ona zakres finansowych celów działalności przedsiębiorstwa o troskę nie tylko o własne interesy, ale także o relacje z jego interesariuszami.
Niniejsza książka, którą jej autorzy określili jako podręcznik akademicki, skupia się na tych działaniach, które służą zwiększaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i jednocześnie podnoszą ich wiarygodność na rynkach finansowych. W książce przedstawione są nie tylko podstawowe zasady zarządzania wartością przedsiębiorstwa, ale szeroko opisane zostały, szczególnie użyteczne dla praktyków gospodarczych, sposoby skutecznego korzystania z rynków finansowych.
Szczególnie wartościową częścią książki są przykłady praktycznych doświadczeń zarządzania wartością w Banku Pekao SA, Grupie Fiat, Grupie Kapitałowej Allianz oraz GE Money. Doświadczenia te zostały opisane przez wybitnych menedżerów zarządzających tymi podmiotami.
Niezwykle cennym atutem absolwentów wyższych uczelni ekonomicznych ubiegających się o pracę jest umiejętność wskazania skutecznych dróg osiągnięcia sukcesu rynkowego przez firmę, w której chcieliby się zatrudnić. Dla kadry menedżerskiej z kolei wartościowe i stymulujące jest poznanie nowych, sprawdzonych koncepcji, metod i narzędzi, które były im nieznane, a mogą być przydatne we współczesnym zarządzaniu ich firmą.
Książka Zarządzanie wartością spółki kapitałowej jest taką kompleksową i aktualną platformą wiedzy, która absolwentom każdego kierunku ekonomicznego ułatwia nabycie kompetencji w poszukiwaniu rozwiązań prowadzących do zwiększania konkurencyjności przedsiębiorstw. Jest również wspólnym językiem integrującym działania wszystkich pracowników firmy.
Spis treści:
Część I. Podstawy zarządzania wartością przedsiębiorstwa Rozdział 1. Koszt kapitału - Piotr Szczepankowski 17 Rozdział 2. Pomiar kreacji wartości dla akcjonariuszy - Błażej Lepczyński 57 Rozdział 3. Wycena wartości przedsiębiorstw dla potrzeb zarządzania wartością - Joanna Pioch, Mariusz Chmielewski 77 Rozdział 4. Zarządzanie ryzykiem jako część VBM - Błażej Lepczyński 97 Rozdział 5. Alokacja i zarządzanie kapitałem - Leszek Pawłowicz 117 Rozdział 6. Przedsiębiorstwo na rynku finansowym 141 Rozdział 7. Zarządzanie kapitałem obrotowym a wartość przedsiębiorstwa - Mariusz Chmielewski, Piotr Nowak 187 Rozdział 8. Kapitał intelektualny w przedsiębiorstwie - Karol Śledzik 205 Rozdział 9. Fuzje i przejęcia - Katarzyna Bachnik 241 Rozdział 10. Relacje inwestorskie - Piotr Wróbel 10.1-10.05, Veslawa Valiucko i Piotr Wróbel 10.6 267 Rozdział 11. Planowanie strategiczne i strategiczna karta wyników (Balanced Scorecard) - Łukasz Świerżewski 299 Rozdział 12. Polityka dywidend i wykupu akcji własnych - Joanna Pioch 321 Rozdział 13. Outsourcing i offshoring a zarządzanie wartością w przedsiębiorstwie - Joanna Próchniak 361 Rozdział 14. Corporate governance a zarządzanie wartością - Andrzej S. Natowski 387 Rozdział 15. Odbudowa wartości przedsiębiorstwa w kryzysie - Leszek Pawłowicz 399
Część II. Doświadczenia praktyczne Rozdział 16. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa (VBM) oraz systemy motywacyjne na przykładzie Banku Pekao SA - Pier Vaisitti 453 Rozdział 17. Praktyczne aspekty fuzji i przejęć na przykładzie połączenia Banku Pekao SA z częścią Banku BPH SA - Jan Krzysztof Bielecki 481 Rozdział 18. Zarządzanie wartością w Grupie FIAT - Enrico Pavoni, Piotr Wróbel 491 Rozdział 19. Zarządzanie wartością w Grupie Kapitałowej Allianz - Paweł Dangel, Michael Müller, Marcin Pęksyk 503 Rozdział 20. Zarządzanie wartością w GE Money - Mariusz Karpiński 515
|