Tytuł: | Zarządzanie wartością z klientem | | Autor: | Kazimierz Rogoziński | | ISBN: | 978-83-264-1631-6 | | Ilość stron: | 440 | | Data wydania: | 01/2012 | | Oprawa: | Miękka | | Format: | 148 × 210 mm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 89.00zł | |
W książce Zarządzanie wartością z klientem autor dowodzi zasadności tezy, że możliwe jest niwelowanie powiększającego się dystansu między ekonomią a naukami społecznymi, a zwłaszcza między ekonomią a humanistyką.
Autor jest wyrazicielem optymizmu poznawczego, przekonując, że możliwe jest przezwyciężenie występującego powszechnie, rozłącznego traktowania wartości, kiedy to wartość (dla) klienta przeciwstawiana jest wartości (dla) przedsiębiorstwa.
Tyleż oryginalna, co prowokacyjnie sformułowana teza osadzona zostaje na trzech fundamentalnych założeniach dotyczących: • "godności systemowej" (rzeczywistość jest wielowymiarowa), • pełni semantycznej (wartość odsyłająca do klasycznej TRIADY), • prymatu ludzkiej podmiotowości (nieodzowność wspomagania antropologicznego nauk społecznych).
Sytuując omawiane kwestie w sferze poznania (teoria), autor odwołuje się jednocześnie do ich odpowiedników w rzeczywistości społeczno-gospodarczej, zwłaszcza tej, która jest najbliższa człowieka. Są nią oczywiście usługi.
Wnikliwa analiza i dogłębna znajomość tychże pozwalają z działalności usługowej wyprowadzić koncepcję relacyjnej konstelacji wartości. W interpretacji autora staje się ona realnym łącznikiem między ekonomią a aksjologią, zaś działalności usługowej przydaje nowego znaczenia.
Rozdziały: 1. Wartość - pojęcie wieloznaczne 2. Wyjściowy consens pojęciowo-znaczeniowy 3. Jak istnieją wartości? 4. Teoria wartości. Prezentacja stanowisk wyjaśniających istnienie wartości 5. Wartości w kontekście kultury. Aksjologiczny wymiar wartości 6. TRIADA albo aksjologiczny wymiar wartości 7. Prymat Dobra 8. Podmiotowy aspekt postrzegania i u-obecniania wartości 9. Pomocniczo-porządkujące określenie wartości 10. Ewolucja poglądów na wartość 11. Antropologiczny zwrot 12. Nowe uporządkowanie rzeczywistości: trzy światy K.R. Poppera 13. Aksjologicznie utrwalona hierarchia wartości 14. Hierarchia wartości M. Schelera a hierarchia potrzeb A. Maslowa 15. Jeszcze jeden przydatny podział wartości 16. Pojęcie wartościowania i wyceny 17. Praca - źródłem wartości 18. Wartość - jako przedmiot poznania nauk ekonomicznych 19. W poszukiwaniu nowego źródła wartości 20. Wartość w gospodarce sieciowych powiązań 21. Konsumpcja jako sposób potwierdzania wartości 22. Zmiana paradygmatu marketingu 23. Od jakości do wartości 24. Wartość w ujęciu nauk o zarządzaniu 25. Zestaw wartości "dyscyplinarnie" uporządkowany 26. Definicja wartości ekonomicznej marketingowo i aksjologicznie skorygowana 27. Współczesne teorie kreacjonizmu wartości 28. Novum organum ery postindustrialnej 29. Nowa typologia klientów 30. Zarys paradygmatu współpracy 31. Wartość wspólnie dodana 32. Klient współwytwórcą wartości 33. Zarządzanie relacjami z klientem. CRM jako CVM 34. Zarządzanie interakcjami z klientami 35. Oszacowanie korzyści wynikających ze współpracy 36. Od łańcucha do konstelacji wartości 37. Wprowadzenie do relacyjnej konstelacji wartości 38. RKW - próby zdefiniowania 39. Korzystne implikacje wynikające z rozwiniętej RKW 40. Ku syntezie: nowy wymiar w myśleniu strategicznym
|