Tytuł: | Zarządzanie zasobami ludzkimi CeDeWu | | Autor: | Wiesław (red.) Golnau | | ISBN: | 978-83-7556-024-4 | | Ilość stron: | 424 | | Data wydania: | 2010 | | Format: | 17.0x24.0cm | | Wydawnictwo: | CEDEWU | |
| Cena: | 59.00zł | |
(...) Autorzy podjęli ''benedyktyński'' wysiłek przestudiowania bardzo licznych publikacji, głównie z okresu ostatnich 15 lat, i bardzo rzetelnie w swoim tekście przedstawili najważniejsze refleksje dla tych działów wiedzy o zarządzaniu zasobami ludzkimi, które stanowią podstawowy kanon akademickich programów i podręczników tego przedmiotu w Polsce. (...) Jest to książka dla studentów, którzy pragną zgromadzić wiedzę o tym, jak zarządzać ludźmi. Jest to książka dla praktyków, w której znajdą wyjaśnienia źródeł swoich niepowodzeń w zarządzaniu ludźmi, a także dostrzegą kierunki doskonalenia swej pracy w tej dziedzinie. Jest to książka pomocna dla nauczycieli akdemickich, która im ułatwi przygotowanie zajęć przez wskazanie tych źródeł informacji, których mogą nie znać. Jest to książka dla ludzi poszukujących tematów dla badań nad poszukiwaniem warunków wzrostu gospodarczego w Polsce. Jest to także książka, która pomaga odnawiać i wzbogacać wiedzę specjalistyczną o bardzo trudnym zadaniu, jakim jest zarządzanie ludźmi. Autorzy wskzują reguły, które można i warto stosować w praktyce, a które współprzyczyniają się do osiągania interesów pracodawców i pracowników.
Rozdziały:
Wstęp Wiesław Golnau Rozdział 1. Zagadnienia wstępne 1.1. Rozwój podejścia do zarządzania ludźmi 1.2. Rozwiązania organizacyjne w obrębie zarządzania zasobami ludzkimi 1.3. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi 1.3.1. Istota strategii i zarządzania strategicznego 1.3.2. Hierarchiczny układ strategii 1.3.3. Modele strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi Literatura Wiesław Golnau Rozdział 2.Badanie pracy 2.1. Istota badania pracy 2.2. Istota, zawartość i cechy opisów pracy 2.3. Zastosowanie opisów pracy 2.4. Przebieg badania pracy Literatura Wiesław Golnau (3.1, 3.3, 3.4, 3.5), Joanna Litwin (3.2) Rozdział 3. Planowanie zasobów ludzkich 3.1. Istota planowania zasobów ludzkich 3.2. Czynniki analizowane podczas planowania 3.3. Zakres prac planistycznych 3.4. Metody prognozowania popytu i podaży zasobów ludzkich 3.5. Cechy dobrego planu i korzyści wynikające z planowania zasobów ludzkich Literatura Marek Kalinowski Rozdział 4. Rekrutacja kandydatów do pracy 4.1. Istota rekrutacji kandydatów do pracy 4.2. Funkcje rekrutacji kandydatów do pracy 4.3. Tworzenie profilu wymagań 4.4. Wybór źródła rekrutacji kandydatów do pracy 4.5. Rodzaje i metody rekrutacji kandydatów do pracy 4.6. Formułowanie oferty pracy Literatura Marek Kalinowski Rozdział 5. Selekcja kandydatów do pracy 5.1. Istota selekcji kandydatów do pracy 5.2. Dokumenty wykorzystywane w procesie selekcji kandydatów do pracy 5.3. Rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami do pracy 5.3.1. Rodzaje rozmów kwalifikacyjnych 5.3.2. Przygotowanie rozmowy kwalifikacyjnej przez pracodawcę 5.3.3. Przygotowanie się kandydata do rozmowy kwalifikacyjnej 5.3.4. Przebieg rozmowy kwalifikacyjnej 5.3.5. Zachowanie kandydata podczas rozmowy kwalifikacyjnej 5.3.6. Pytania zadawane kandydatom do pracy podczas rozmów kwalifikacyjnych 5.4. Testy stosowane w procesie selekcji kandydatów do pracy 5.5. Wykorzystywanie referencji w procesie selekcji kandydatów do pracy 5.6. Wykorzystywanie ośrodków ocen w procesie selekcji kandydatów do pracy 5.7. Dokumentacja związana z zatrudnianiem pracowników 5.8. Adaptacja nowo przyjętych pracowników Literatura Załączniki Wiesław Golnau Rozdział 6. Wartościowanie pracy 6.1. Istota wartościowania pracy 6.2. Metody wartościowania pracy 6.3. Procedura wartościowania pracy 6.4. Wykorzystanie wyników wartościowania pracy Literatura Wiesław Golnau Rozdział 7. Wynagradzanie pracowników 7.1. Istota wynagradzania pracowników 7.2. Zasady różnicowania wynagrodzeń 7.3. Formy płac 7.4. Składniki wynagrodzeń 7.4.1. Płace zasadnicze 7.4.2. Premie 7.5. Akty normujące wynagrodzenia 7.6. Projektowanie systemu wynagrodzeń Literatura Joanna Litwin Rozdział 8. Okresowe oceny pracownicze 8.1. Istota oceniania pracowników 8.2. Etapy projektowania systemu okresowych ocen pracowniczych 8.2.1. Cele oceniania pracowników 8.2.2. Kryteria oceny pracowników 8.2.3. Metody oceniania pracowników 8.2.4. Podmioty oceniające 8.2.5. Podmioty oceniane 8.2.6. Częstotliwość oceniania pracowników 8.2.7. Zasady oceniania pracowników 8.3. Błędy oceny pracowników Literatura Joanna Litwin Rozdział 9. Szkolenie pracowników 9.1. Istota szkolenia pracowników 9.2. Cele szkolenia pracowników 9.3. Elementy procesu szkolenia pracowników 9.3.1. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych 9.3.2. Tworzenie programu i planu szkolenia 9.3.3. Realizacja szkolenia 9.3.4. Ocena przebiegu i wyników szkolenia 9.4. Warunki skuteczności i korzyści wynikające ze szkolenia pracowników 9.5. Organizacja ucząca się Literatura Marek Kalinowski Rozdział 10. Kariery pracownicze 10.1. Istota karier pracowniczych 10.2. Zarządzanie karierami pracowniczymi 10.3. Warunki skutecznej realizacji karier przez pracowników Literatura Marek Kalinowski Rozdział 11. Zwalnianie pracowników 11.1. Istota zwalniania pracowników 11.2. Etapy procesu zwalniania pracowników 11.3. Skutki zwalniania pracowników 11.4. Przeciwdziałanie negatywnym skutkom zwalniania pracowników 11.5. Prawne aspekty zwalniania pracowników Literatura
|