Tytuł: | Zarządzanie zasobami ludzkimi w sektorze turystycznym | | Autor: | Anna Tokarz | | ISBN: | 978-83-7251-846-0 | | Ilość stron: | 130 | | Data wydania: | 2008 | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 29.00zł | |
Opracowanie jest pierwszą w Polsce próbą przedstawienia problematyki zarządzania zasobami ludzkimi w sektorze turystycznym. Jego celem jest dostarczenie podstawowej wiedzy na temat istoty procesu zarządzania zasobami ludzkimi i znaczenia poszczególnych jego instrumentów w działalności przedsiębiorstw turystycznych. Autorka charakteryzuje zatrudnienie w sektorze turystycznym oraz omawia problematykę rekrutacji i selekcji pracowników, szkoleń, motywowania i oceniania pracowników, a także identyfikowania i zaspokajania ich potrzeb zawodowych.
W pracy wskazano na możliwość wykorzystania omówionych metod i narzędzi w praktyce organizacyjnej. Dlatego, poza prezentacją podstawowych zagadnień teoretycznych, znaczne miejsce zajmują studia przypadków i przykłady praktycznego zastosowania poszczególnych instrumentów zarządzania zasobami ludzkimi.
Książka jest adresowana do studentów uczelni ekonomicznych kształcących się w specjalnościach związanych z szeroko rozumianą gospodarką turystyczną, a także do przedstawicieli branży turystycznej, kadry menedżerskiej i pracowników biur podróży, hoteli, placówek gastronomicznych.
Rozdziały:
Wstęp ROZDZIAŁ I. TEORETYCZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W SEKTORZE TURYSTYCZNYM
1.1. Tendencje w zarządzaniu ludźmi 1.2. Istota zarządzania zasobami ludzkimi 1.3. Cele zarządzania zasobami ludzkimi 1.4. Adresaci działań z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i ich potrzeby ROZDZIAŁ II. SEKTOR TURYSTYCZNY JAKO OBSZAR ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI
2.1. Turystyka jako sektor gospodarki 2.2. Pracodawcy w sektorze turystycznym 2.3. Zatrudnienie w sektorze turystycznym 2.4. Praca jako czynnik produkcji w sektorze turystycznym ROZDZIAŁ III. REKRUTACJA CZYLI POZYSKIWANIE KANDYDATÓW DO PRACY W SEKTORZE TURYSTYCZNYM
3.1.Przygotowanie procesu rekrutacji w przedsiębiorstwach turystycznych 3.1.1. Diagnoza potrzeb personalnych 3.1.2. Opis stanowiska pracy 3.1.3. Profil kandydata 3.2. Wybór strategii rekrutacyjnej- rekrutacja wewnętrzna lub zewnętrzna 3.3. Metody rekrutacji 3.3.1. Ogłoszenia prasowe 3.3.2. Rekrutacja internetowa 3.3.3. Poszukiwanie bezpośrednie ROZDZIAŁ IV. TECHNIKI SELEKCJI KANDYDATÓW DO PRACY W SEKTORZE TURYSTYCZNYM
4.1. Selekcja na podstawie aplikacji 4.2. Rozmowa kwalifikacyjna 4.3. Testy psychologiczne 4.4. Assesment center ROZDZIAŁ V. POZOSTAŁE INSTRUMENTY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W SEKTORZE TURYSTYCZNYM
5.1. Motywowanie pracowników 5.2. Szkolenia jako narzędzie rozwoju pracowników i przedsiębiorstwa turystycznego 5.3. Ocenianie pracowników Zakończenie
|