Prezentowana książka oparta jest na wieloletnich badaniach nad złotnictwem pruskim i zawiera przegląd wytwórczości tamtejszych rzemieślników w zakresie złotnictwa sakralnego w okresie nowożytnym. Sporo uwagi poświęcono w niej zagadnieniom typu i formy: ogromny, nieopracowany dotąd, lub tylko wybiórczo i pobieżnie, materiał zabytkowy wymagał porządkujących analiz i systematyzacji. Starano się prześledzić rozwój formy w obrębie poszczególnych rodzajów naczyń i sprzętów, wskazując na różnorodność typów i wariantów, na jakość wybitnych kreacji, na przemiany stylistyczne.
Za niezwykle istotne uznano trzy problemy: – tradycjonalizm vs. nowatorstwo; przy czym zagadnienie to nie ogranicza się do problemu stylu, a obejmuje także treści zawartych wyobrażeń oraz przekaz ideologiczny, – sprzęty i naczynia katolickie vs. protestanckie, – Prusy Królewskie jako region artystyczny w zakresie złotnictwa.
Prezentowana książka oparta jest na wieloletnich badaniach nad złotnictwem pruskim i zawiera przegląd wytwórczości tamtejszych rzemieślników w zakresie złotnictwa sakralnego w okresie nowożytnym. Sporo uwagi poświęcono w niej zagadnieniom typu i formy: ogromny, nieopracowany dotąd, lub tylko wybiórczo i pobieżnie, materiał zabytkowy wymagał porządkujących analiz i systematyzacji. Starano się prześledzić rozwój formy w obrębie poszczególnych rodzajów naczyń i sprzętów, wskazując na różnorodność typów i wariantów, na jakość wybitnych kreacji, na przemiany stylistyczne.
Za niezwykle istotne uznano trzy problemy: – tradycjonalizm vs. nowatorstwo; przy czym zagadnienie to nie ogranicza się do problemu stylu, a obejmuje także treści zawartych wyobrażeń oraz przekaz ideologiczny, – sprzęty i naczynia katolickie vs. protestanckie, – Prusy Królewskie jako region artystyczny w zakresie złotnictwa.
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 153,00zł
|