Tytuł: | Potęga wartości. Jak zbudować nieśmiertelną firmę | | Autor: | Agata Stachowicz-Stanusch | | ISBN: | 978-83-246-0758-7 | | Ilość stron: | 272 | | Data wydania: | 04/2007 | | Oprawa: | twarda | | Format: | A5 | | Wydawnictwo: | Onepress | |
| Cena: | 39.00zł | |
Zwycięstwo kultury organizacyjnej
- Realizacja wizji, misji i celu współczesnego przedsiębiorstwa
- Budowanie potencjału poprzez zarządzanie wartościami
- Integrowanie pracowników i rozwój organizacyjny
Co wyróżnia takie korporacje jak Microsoft, Hewlett-Packard czy American Express? W czym tkwi ich klucz do sukcesu? Bez wątpienia łączy je jedno: wysoko rozwinięte poczucie wartości organizacyjnych. W wielu przypadkach wartości te zostały sformułowane przez założycieli firmy lub osoby, które nią zarządzały. Nie są one wytworem chwili, lecz wielu lat pracy wszystkich ludzi zatrudnionych w danej organizacji. Mówią o tym, co jest dla firmy najważniejsze, a identyfikują się z nimi wszyscy pracownicy, zarówno ci szeregowi, jak i dyrektorzy najwyższych szczebli.
Każda firma ma taki zbiór wartości. To one decydują o jej misji, o strategii, którą realizuje, a także o tym, w jaki sposób jej pracownicy komunikują się z klientami i kontrahentami. Bardzo ważne jest, żeby wszystkie osoby zatrudnione w firmie były ich świadome. Nie mogą to być wartości sztucznie narzucane, będące efektem aktualnego trendu w zarządzaniu. Muszą one stanowić integralną część firmy i leżeć u podstaw każdej podejmowanej decyzji. To właśnie te wartości -- praktykowane, a nie deklarowane -- decydują o sukcesie firmy.
Z tej książki dowiesz się:
- co to są główne wartości firmy;
- jak je odkryć i rozwijać;
- jak robią to najlepsi, czyli poznasz historie sukcesu największych amerykańskich korporacji w kontekście zarządzania poprzez wartości.
Rozdziały:
Wstęp (7) Rozdział 1. Potęga głównych wartości, czyli dlaczego nie można bez nich żyć i należy traktować je poważnie (11)
- Główne wartości jako nośnik nieśmiertelności organizacji (11)
- Główne wartości jako dziedzictwo kulturowe przedsiębiorstwa (13)
- Główne wartości jako element integrujący pracownika z przedsiębiorstwem (15)
- Główne wartości jako katalizator atmosfery pobudzenia organizacyjnego (18)
- Główne wartości jako element motywujący jednostkę do działania (22)
- Główne wartości jako generatory zyskowności (23)
- Główne wartości jako przywabiacz talentów (28)
- Główne wartości jako czynnik wspomagający zarządzanie zmianą (30)
- Główne wartości jako drogowskaz w czasie kryzysu (32)
Rozdział 2. Proces zarządzania poprzez wartości jako podstawa trwania i rozwoju przedsiębiorstwa (35)
- Zarządzanie poprzez wartości. Cóż to takiego? (35)
- Definicja głównych wartości przedsiębiorstwa, czyli o czym tak naprawdę mówimy (41)
- Odkrywanie głównych wartości, czyli w co tak naprawdę wierzymy (52)
- Rozwój głównych wartości, czyli co ożywia główne wartości przedsiębiorstwa (61)
- Komunikowanie głównych wartości, czyli jak powiedzieć o nich innym (72)
- Zaangażowanie w proces zarządzania poprzez wartości, czyli jak uczynić lekcję skuteczną (81)
- Jak to się robi w praktyce, czyli jak odkrywać i rozwijać główne wartości przedsiębiorstwa (92)
- Instytucjonalizacja głównych wartości (116)
- W kierunku kultury prorozwojowej (131)
Rozdział 3. Zarządzanie poprzez wartości w praktyce, czyli jak to robią najlepsi (139)
- American Express i Blue Box Values (139)
- Korzenie sukcesu Microsoftu (159)
- Jak zbudowano najbardziej lojalną markę na rynku motoryzacyjnym - Saturn Corporation (179)
- Wartości w trakcie zmiany: studium przypadku fuzji Hewlett-Packard i Compaq Computer (202)
Zakończenie (227) Dodatek A Załączniki (229)
- Narzędzie diagnozujące zarządzanie poprzez wartości w przedsiębiorstwie (229)
- Narzędzie do badania kultury organizacyjnej sprzyjającej wdrożeniu zarządzania poprzez wartości (234)
Literatura (237) Spis tabel (253) Skorowidz (255)
|