Wstęp do programowania dla najmłodszych!
Scratch to edukacyjny język programowania, który warto wykorzystać do nauki programowania, nawet od najmłodszych lat. Został opracowany przez Mitchela Resnicka — pomysłodawcę serii Lego MindStorms. Niezwykle istotny jest fakt, że naukę programowania w tym języku można rozpocząć w dowolnym momencie. Wystarczą tylko i wyłącznie przeglądarka internetowa oraz dobre chęci!
Jeżeli chcesz nauczyć się sztuki programowania i przy okazji zarazić swoje dziecko nową pasją, to trafiłeś na doskonałą książkę. Dzięki niej w jedno popołudnie uda wam się stworzyć grę komputerową, w którą sami będziecie mogli zagrać! Korzystając z gotowych, kolorowych klocków, poznacie działanie instrukcji warunkowych, pętli oraz zdarzeń. Komiksowa forma tej książki sprawia, że z łatwością przyswoicie zawartą w niej wiedzę. Jeżeli chcesz poznać możliwości Scratcha i zarazić swoje dziecko pasją programowania, sięgnij po tę książkę!
Dzięki tej książce:
poznasz środowisko Scratcha oraz zasady tworzenia programów dowiesz się, co to są zmienne, podprogramy, pętle i instrukcje warunkowe nauczysz się tworzyć algorytmy stworzysz niejedną grę
Rozdziały:
PRZEDMOWA (8)
PODZIĘKOWANIA (9)
UWAGI DLA RODZICÓW I NAUCZYCIELI (10)
POZNAJ DRUŻYNĘ (18)
ETAP 1: PRZYBYSZ ZE SŁOŃCA (19) Poznasz Scratcha! Nauczysz się także, czym są duszki i współrzędne.
ETAP 2: PODRÓŻ W KOSMOS (31) W tym rozdziale stworzysz pierwszą grę. Dowiesz się też, jak tworzyć nowe kostiumy oraz jak programować ruchy, reakcje i efekty dźwiękowe duszków.
ETAP 3: W UŚMIECHU MONA LISY (51) Pisząc tę dwuetapową grę, nauczysz się, jak kontrolować postępy projektu w Scratchu. Dowiesz się, jak zliczać wyniki dzięki zmiennym i jak kontrolować grę za pomocą poleceń nadaj.
ETAP 4: URATUJ HONGKONG (61) Nauczysz się, jak kontrolować duszki za pomocą myszy, programować funkcję odbijania się obiektów, i nie tylko.
ETAP 5: RZUTY KARNE NA IPANEMIE (71) Zaprogramujesz grę piłkarską z systemem celowania, kilkoma powiązanymi regułami, interaktywnymi efektami dźwiękowymi i żywym, animowanym tłem!
ETAP 6: SZALONA PRZEJAŻDŻKA SCRATCHY'EGO (85) Nauczysz się, jak stworzyć grę wyścigową z przewijanym ekranem, jak zaprogramować złożone ruchy duszków i sprawić, że tło będzie zmieniało się wraz z czasem gry.
ETAP 7: ZAGINIONE SKARBY GIZY (105) W tej egipskiej przygodzie stworzysz interaktywny labirynt ze strażnikami, pułapkami i skarbem!
ETAP 8: WYŚCIG CZARODZIEJÓW (119) Tworząc tę prostą grę polegającą na szybkim naciskaniu klawiszy, nauczysz się, jak odtwarzać w Scratchu muzykę i tworzyć animowane tło.
ETAP 9: OSTATECZNY POJEDYNEK... W MROCZNYM KOSMOSIE (131) Programując tę ekscytującą bijatykę, będziesz musiał wykorzystać dotychczas zdobytą wiedzę. Stworzysz dwie postacie o unikalnych atakach, własnych licznikach punktów życia, i nie tylko.
ETAP 10: EPILOG (151)
KILKA SŁÓW NA ZAKOŃCZENIE (155)
ŹRÓDŁA INTERNETOWE (156)
SKOROWIDZ (158)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 26,18zł
|