Tytuł: | Zarządzanie pracownikami, klientami wewnętrznymi w organizacjach projakościowych | | Autor: | Marek Bugdol | | ISBN: | 978-83-7641-487-4 | | Ilość stron: | 248 | | Data wydania: | 10/2011 | | Format: | 16.5x23.8cm | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 48.00zł | |
W książce omówiono problemy związane z zarządzaniem ludźmi w firmach, w których dominującymi koncepcjami zarządzania są TQM (zarządzanie przez jakość) oraz lean manufacturing.
Praca jest przewodnikiem, jakim mogą posługiwać się pracownicy odpowiedzialni w firmach za zasoby ludzkie i zarządzanie jakością. Nowością oferowanej pracy jest rozdział, w którym przedstawiono zasady stosowania podejścia procesowego i idei klienta wewnętrznego (m.in. problemy typowania właścicieli procesów w różnych strukturach organizacyjnych) oraz te treści, które wyjaśniają związki między jakością wyrobów a wartościami organizacyjnymi (np. sprawiedliwością i zaufaniem).
Autor korzysta z własnych doświadczeń zawodowych i pokazuje, jak można wykorzystać społeczny potencjał organizacji w celu doskonalenia jakości wyrobów. Ukazuje specyfikę szkolenia, rekrutacji, oceniania i motywowania pracowników w firmach, które są zorientowane na jakość wyrobów.
Pracę można gorąco polecić tym wszystkim, którzy są już znudzeni stosowaniem prostych systemów zarządzania jakością i poszukują nowych inspiracji, pomysłów na osiąganie trwałego sukcesu ekonomicznego. Książka może być również podręcznikiem akademickim dla studentów kierunków ekonomicznych i społecznych, które w programach nauczania mają takie przedmioty jak zarządzanie zasobami ludzkimi, wymagania jakości, zarządzanie jakością.
Rozdziały:
Rozdział 1. Zarządzanie przez jakość i jego związki z innymi koncepcjami zarządzania 1.1. Zarządzanie przez jakość – podstawowe definicje 1.2. TQM a reengineering 1.3. TQM a zarządzanie wiedzą 1.4. TQM a kaizen 1.5. TQM a lean manufacturing 1.6. TQM a koncepcja wewnętrznego marketingu 1.7. TQM a Corporate Social Responsibility 1.8. Słabe strony projakościowych koncepcji zarządzania 1.9. TQM jako koncepcja holistyczna 1.10. Wymagania stawiane przed pracownikami w organizacjach projakościowych
Rozdział 2 . Koncepcja klienta wewnętrznego w TQM 2.1. Koncepcja łańcucha jakości 2.2. Klient wewnętrzny 2.3. Klient wewnętrzny obywatelem 2.4. Właściciel procesu 2.5. Zadania klientów wewnętrznych w realizacji podejścia procesowego 2.6. Relacje klient wewnętrzny – klient zewnętrzny 2.7. Oczekiwania klientów wewnętrznych 2.8. Klient wewnętrzny pracownikiem trudnym 2.9. Środowisko, warunki i zadania udanych implementacji 2.10. Proponowane możliwości badawcze
Rozdział 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie jakością 3.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w znormalizowanych systemach jakości 3.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w modelach doskonałości 3.3. Wybrane procesy zarządzania zasobami ludzkimi w TQM 3.4. Wybrane problemy realizacyjne 3.5. Propozycja zarządzania zgodna z ideami TQM
Rozdział 4. Znaczenie i rola wartości w zarządzaniu jakością 4.1. Znaczenie wartości etycznych 4.2. Zaangażowanie pracowników 4.3. Satysfakcja pracowników 4.4. Zaufanie w zarządzaniu jakością 4.5. Sprawiedliwość w zarządzaniu jakością 4.6. Wartości instrumentalne 4.7. System wartości organizacyjnych
Rozdział 5. Specyficzne problemy społeczne w zarządzaniu przez jakość 5.1. Zespoły jakości 5.2. Rola zespołów samorządowych 5.3. Propozycja zastosowania zespołów projektowych 5.4. Empowerment 5.5. Przywództwo 5.6. Znaczenie komunikacji 5.7. System społeczny zarządzania przez jakość
|