Tytuł: | Alternatywne zasilanie samochodów benzyną oraz gazami LPG i CNG Badania porównawcze dynamiki rozpędzania i emisji spalin | | Autor: | Kazimierz M. Romaniszyn | | ISBN: | 978-83-204-3308-1 | | Ilość stron: | 178 | | Data wydania: | 2007 | | Format: | 16.3x23.7cm | | Wydawnictwo: | WNT | |
| Cena: | 39.00zł | |
Tematyka książki dotyczy istotnych i aktualnych problemów technicznych i ekonomicznych – poszukiwania paliw alternatywnych do zasilania silników samochodowych, obniżania kosztów eksploatacji samochodów, ochrony środowiska naturalnego, zwłaszcza skupisk miejskich, przed toksycznymi składnikami spalin.
Autor na podstawie przeprowadzonych przez siebie badań (przedstawionych w książce w formie licznych tabel i wykresów) zilustrował i skomentował w sposób prosty i przystępny możliwości wykorzystania paliw gazowych do napędu samochodów, a także ocenił ich wpływ na osiągi pojazdów (dynamikę i zużycie paliwa) oraz toksyczność emitowanych do atmosfery spalin.
Książkę cechuje aktualność i wyjątkowa ważność prezentowanej problematyki, a także duże walory poznawcze i wysoki poziom merytoryczny. Sformułowane przez Autora wnioski są bardzo cenne pod względem naukowym i aplikacyjnym.
Książkę polecamy pracownikom naukowym i studentom wyższych uczelni technicznych, pracownikom inżynieryjno-technicznym ośrodków badawczo-rozwojowych, przemysłu oraz instytucji zajmujących się eksploatacją i obsługą transportu samochodowego.
Rozdziały:
1. Wprowadzenie
2. Paliwa do tłokowych silników spalinowych o zapłonie iskrowym stosowane w trakcie badań
3. Samochody zasilane alternatywnie gazem CNG - historia i teraźniejszość
4. Systemy alternatywnego zasilania gazami LPG i CNG
5. Badania dynamiki rozpędzania samochodu A zasilanego alternatywnie benzyną i gazem LPG
6. Badania dynamiki rozpędzania samochodu B zasilanego alternatywnie benzyną i gazem LPG
7. Badania dynamiki rozpędzania samochodu C zasilanego alternatywnie benzyną i gazem CNG
8. Porównanie wpływu alternatywnego zasilania benzyną oraz gazami LPG i CNG na dynamikę rozpędzania i obliczone charakterystyki szybkościowe
9. Emisja spalin przy alternatywnym zasilaniu benzyną i gazem LPG w systemie pierwszej generacji
10. Emisja spalin przy alternatywnym zasilaniu benzyną i gazem LPG w systemie drugiej generacji
11. Emisja spalin przy alternatywnym zasilaniu benzyną i gazem CNG w systemie czwartej generacji
12. Analiza porównawcza wyników pomiarów emisji spalin przy alternatywnym zasilaniu benzyną oraz gazami LPG i CNG
13. Oszacowanie błędów wynikających ze stosowania opracowanych charakterystyk dynamicznych emisji spalin
14. Przykłady wykorzystania charakterystyk dynamicznych emisji spalin
15. Podsumowanie
|